تاریخ : 1397,چهارشنبه 30 آبان13:30
کد خبر : 62196 - سرویس خبری : پرونده

بیمه ایثارگران (۵)

افتضاح بیمه تکمیلی ایثارگران و انتقاد تند نمایندگان‌ مجلس


افتضاح بیمه تکمیلی ایثارگران و انتقاد تند نمایندگان‌ مجلس

نمایندگان ایثارگر مجلس با تاکید بر مسئولیت بنیاد شهید در قبال جانبازان و ایثارگران، اقدام دولت را ناپخته و غیر کارشناسی عنوان کردند.

فاش نیوز- نمایندگان ایثارگر مجلس با تاکید بر مسئولیت بنیاد شهید در قبال جانبازان و ایثارگران، اقدام دولت را ناپخته و غیر کارشناسی دانسته و لغو بخشنامه واگذاری بیمه تکمیلی را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، جمعی از اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، مشکلات پیش آمده ناشی از بیمه تکمیلی از سوی دولت و بنیاد شهید را باعث تکدر خاطر ایثارگران دانستند و خواستار تعیین یک مدیر قوی و مدبر بر مسند ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شدند.

خجسته: واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران فاجعه است

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی جامعه ایثارگری از بخشنامه دولت متذکر شد: آقای شهیدی به عنوان رییس عالی بنیاد باید به داد بیمه ایثارگران برسد، چرا آن را رها کرده است، در صورتی که بر اثر این ندانم کاری در حال حاضر جامعه ایثارگری و جانبازان به هم ریخته شده است.

امیر خجسته عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم تاکید کرد: من نمی دانم چرا این حس در بین مسئولان رده بالای ما نیست و متوجه موضوع نمی شوند. متاسفانه اخیرا دولت بخشنامه واگذاری بیمه تکمیلی را به وزارتخانه ها و سایر دستگاه های دولتی را تصویب کرده است اما مشخص نیست که کدام بودجه را در اختیار شان قرار داده است که می گوید بروید از سر جمع تامین کنید در حالی که آنها حتی حقوق کارمندان خود  را نمی تواند تامین کنند.

نماینده ایثارگر مردم همدان در مجلس دهم تصریح کرد: متاسفانه آقای شهیدی و آنانی که در دولت حضور دارند متوجه این نیستند که وقتی وزارتخانه ای پول حقوق کارمندان خود را ندارد چگونه می تواند از سر جمع اعتبارات خود، هزینه بیمه ایثارگران را بدهد.

وی با انتقاد شدید از فشارهای موجود بر جامعه ایثارگری خطاب به معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید تاکید کرد: شما ایثارگران را نابود کردید، و روز به روز توی سرشان می زنید، همچنین از یک طرف برخی از دوستان در مجلس ایثارگری را تضعیف می کنند و از طرف دیگر دولت با این نوع برخورد ها ایثارگران را نسبت به مسئولان بدبین می کند.

خجسته ادامه داد: ایثارگران چندین بار خواسته اند تجمع کنند ولی گفتیم تجمع نکنند تا موضوع حل شود. اما دیگر بیش از این عزت ایثارگران را زیر پا نگدارید. آقای شهیدی اگر می توانی مدیریت کن، اگر هم نمی توانی ان را رها کن و بگذار کسی که می تواند کار تو را انجام دهد بر این منصب بنشیند. اگر چه متاسفانه این حس در آقای شهیدی و تیم او نیست اگر حس درآن بود بحث ایثارگران به این نحو امطرح نمی شد.

نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای شهیدی اگر بفهمد یک جانباز قطع عضو چه دردی می کشد اجازه نمی داد که بیمه تکمیلی او واگذار شود. به هر جهت ایشان باید معضل را برطرف کند یا اینکه همان طوری که خودش قبلا گفته بود این مسئولیت را به کس دیگری واگذار کند، اگر چه ایشان اصرار به ماندن دارد و این فاجعه ای است که برای جامعه ایثارگری  دارد ایجاد می شود.

 نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: دولت تاکنون اشتباه خود را در مورد بیمه تکمیلی ایثارگران هم اصلاح نکرده است. در صورتیکه باید شرایط آنها را درک کند. متاسفانه در شرایط کنونی دولت حقوق ایثارگران را افزایش نداده  و تورم هم به آنها فشار مضاعف وارد می کند  و جامعه ایثارگری را خورد کرده است . بنابراین چه باید بکنند و به چه کسی پناه ببرند.

 

شهیدی در حق ایثارگران کوتاهی کرده است

عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به غیر بنیاد شهید اقدامی غیر کارشناسی و ناشیانه عنوان کرد.

محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس دهم یاد آور شد: آقای شهیدی در حق ایثارگران و آزادگانی که به بیمه تکمیلی نیاز دارند بسیار کوتاهی کرده است و به عنوان معاون ریاست جمهوری نبایستی اجازه می داد این تصمیم ناشیانه و غیر کارشناسی در دولت اتخاذ می شد.

 وی اضافه کرد: اینکه بیمه جانبازان و ایثارگران و آزادگان را به عهده خود وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه بگذاریم، تجربه ای است که قبل از دولت آقای روحانی وجود داشت  و در واقع حتما مشکلاتی بوده که این موضوع را به بنیاد شهید محول کردند. اما الان برای چه دوباره دولت این موضوع را به سازمان ها و دستگاه های دولتی واگذار کرده و مشکلات زیادی برای عزیزان ایثارگر فراهم کرده است.

نماینده مردم استان همدان در بهارستان متذکر شد: باور کنید در این زمینه جانبازان و ایثارگران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت مکرر تماس گرفته و ابراز نارضایتی می کنند. در جلساتی هم که در بنیاد شهید و امور ایثارگران با عزیزان ایثارگر داشته ام،  بسیاری از این موضوع گلایه کرده اند. چرا که یک سازمان دولتی اعتباراتی ندارد که بخواهد آن را هزینه درمان کارمند ایثارگر خود کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اضافه کرد: من معتقدم که بنیاد شهید نمی بایست زیر بار این مسئله می رفت و آقای شهیدی در جلسه هیئت دولت بایستی از این موضوع دفاع می کرد. الان هم اکثریت نمایندگان مجلس و خود من این اعتقاد را دارند که بحث بیمه تکمیلی به خود بنیاد شهید واگذار شود.

کاظمی در پاسخ به این سوال که گفته می شود اعتبارات لازم از سوی دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها کافی نیست اظهار داشت: وقتی که پول ندارند چه فرقی می کند، دولت و وزارتخانه هم پول ندارد بنابراین دولت باید برای آنها تامین اعتبار کند. به قول دوستان ما که حقوق زیادی به آنها نمی دهیم، سلامتشان هم که از دست رفته، درست کردن بیمه آنها که کار شاقی نیست. بر این اساس دولت باید با افتخار این هزینه را تقبل و تامین کند و در اختیار بنیاد شهید قرار دهد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در خصوص تذکر به مسئولان در صحن تصریح کرد: ما به عنوان نماینده ملت در صحن علنی مجلس بارها تذکر داده و تذکر می دهیم. در این راستا هم با نمایندگان مجلس یک اقدام جمعی می کنیم تا دولت را مستجاب کنیم که مسئولیت بیمه تکمیلی را به بنیاد شهید برگرداند.

 

آقای شهیدی از ایثارگران دفاع نمی کند

نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی بخشنامه واگذاری بیمه تکمیلی به ادارات و دستگاه های دولتی را اقدامی ناپخته و غیر کارشناسی از سوی دولت اعلام کرد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشنامه اخیر دولت در مورد بیمه تکمیلی یاد آور شد: متاسفانه مصوبه ای از روی بی دقتی و عدم توجه لازم در خصوص بیمه تکمیلی برای ایثارگران مشکلات زیادی در جامعه ایثارگری ایجاد کرده است. مسئولیت بیمه ایثارگران که قبلا در برنامه بودجه سال 97 توسط بنیاد شهید دیده شده است دوباره به دستگاه های دولتی واگذار شده است. در نتیجه در این میان یک تبعیض ناروا بوجود آمده است چرا که برخی از دستگاه ها ضعیف، برخی قوی و پولدار و برخی دیگر فقیر هستند و این باعث تضیق حق و تبعیض در بین جانبازان خواهد شد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم افزود: در حال حاضر ایثارگران و جانبازان دچار مشکلات عدیده ای شده اند و دولت همان بی تدبیری را که دو سال پیش داشته، دوباره مرتکب شده است. متاسفانه دوباره همان مسیر را طی می کنند و جانبازان دچار یک سر درگمی وحشتناکی شده اند، لذا باید در اسرع وقت این مشکل برطرف شود.

ابوترابی که خود فرزند شهید است با بیان اینکه چرا آقای شهیدی از ایثارگران دفاع نمی کند تاکید کرد: اصلا آقای شهیدی در هیئت دولت چکار می کند. متاسفانه دو سال پیش همین اشتباه را مرتکب شده بودند و تعداد زیادی از ایثارگران در این وسط له شدند، اما این بار هم در زمینه  تامین دارو این اشتباه را دارند تکرار می کنند.

نماینده ایثارگر استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: من از اینکه آقای شهیدی نشسته و سکوت می کند و اصلا تیغ اش برنده نیست و حضورش با نبودش هیچ فرقی نمی کند متاسفم. اما تاسف بیشتر ما از دولتمردان این است که هیئت وزیران دوباره اشتباهی را که قبلا تکرار شده را دارد تکرار می کند.

ابوترابی در خصوص بیان موضوع بیمه تکمیلی در صحن مجلس متذکر شد: ما به رییس بنیاد شهید تذکر داده ایم که حداقل کمی فعال باشد و نگذارد این چیزهایی که در هیئت وزیران مصوب می شود جامعه عمل بپوشد اگر چه ایشان نباید در مورد موضوعاتی که به ضرر ایثارگران است سکوت و هیچ اقدامی هم نکند.


کد خبرنگار : 18