تاریخ : 1397,سه شنبه 06 آذر18:30
کد خبر : 62216 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

انتقاد شدید رئیس فراکسیون ایثارگران از بی‌تفاوتی شهیدی نسبت به ایثارگران


انتقاد شدید رئیس فراکسیون ایثارگران از بی‌تفاوتی شهیدی نسبت به ایثارگران

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از بی‌تفاوتی رئیس و مسئولان بنیاد شهید در خصوص بیمه درمان ایثارگران به شدت انتقاد کرد.

فاش نیوز -  رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از بی‌تفاوتی رئیس و مسئولان بنیاد شهید در خصوص بیمه درمان ایثارگران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی مجلس گفت: بنیاد شهید بیمه تکمیلی ایثارگران را با یک تفسیر از سر خود باز و به دولت واگذار کرده است.

وی افزود: از طرفی چون برای بیمه تکمیلی از سوی دولت بودجه لحاظ نشده است، این موضوع به طور کلی رها شده است و متاسفانه ایثارگران ما در یک پارادوکسی بین بنیاد و دولت گرفتار شده اند.

نماینده ایثارگر مجلس دهم اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از این موضوع، اقدام به تذکر و ارسال نامه و تهیه طرحی کرده‌اند؛ از سوی دیگر به بنیاد شهید تذکر داده شده است که بیمه ایثارگران را پرداخت کند اما متاسفانه زیر بار نمی رود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم ادامه داد: در این راستا تعداد زیادی از نمایندگان مجلس اقدام به امضاء و ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس کردند تا بلکه ایشان اعلام کنند کمافی‌السابق بنیاد شهید و امور ایثارگران بیمه ایثارگران را پرداخت کند تا در سال آینده در لایحه بودجه فکری کنیم.

حجت الاسلام نوروزی در خصوص نامه نمایندگان ایثارگر مجلس به دکتر لاریجانی متذکر شد: بیش از ۶۰ نفر از نمایندگان ملت در بهارستان این نامه را امضا و از رئیس قوه مقننه درخواست کردند تا بیمه تکمیلی کمافی‌السابق طبق قانون قبلی برای ایثارگران پرداخت شود.

نماینده آزاده مردم رباط کریم در مجلس دهم تاکید کرد: به دلیل این که موضوع بیمه ایثارگران و لایحه برنامه ششم توسعه به عنوان قانون دیده شده است، در لایحه بودجه سال آینده نیز باید لحاظ شود و دولت مکلف است اعتبارات مورد نیاز را برای سال آینده تامین کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص سکوت رئیس بنیاد نیز خاطرنشان کرد: آقای شهیدی با سکوت در مقابل این مصوبه دولت، اشتباه کردند؛ زیرا کسی که مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران را برعهده دارد نبایستی در وسط کار، ایثارگران را به حال خود رها کند و فرار کند و به نظر من این موضوع اشتباه محض ایشان بوده است.


کد خبرنگار : 24