تاریخ : 1397,پنجشنبه 01 آذر17:46
کد خبر : 62259 - سرویس خبری : اخبار

الگوسازی بر مبنای سبک زندگی مادران و همسران شهدا



ضرورت الگوسازی بر مبنای سبک زندگی مادران و همسران شهدا در جامعه

مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان

​مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بر ضرورت الگوسازی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر مبنای سبک زندگی مادران، همسران و خواهران شهدا تاکید کرد.

سمیه اقدامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های حوزه زنان دفاع مقدس از تشکیل کانون پیام‌آوران عاشورا در استان خبر داد و گفت: این کانون با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ثبت، حفظ، نشر و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های مشارکت خواهران شهدا در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در ارائه سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در خانواده برگرفته از فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت و پایداری خواهران شهدا در ابعاد ملی ـ منطقه‌ای و بین المللی، برنامه‌ریزی در جلب مشارکت و بهره‌مندی از توان دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، دولتی و غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی در حفظ و نشر ارزش‌های خواهران شهدا در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از دیگر اهداف تشکیل این کانون است.

وی بر استقرار مدیریت دانش با تاکید بر نقش خواهران شهدا در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تصریح کرد: در قالب این کانون، همایش پیام آوران عاشورا ویژه خواهران شهدای استان همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب 22 دی ماه در گیلان برگزار می‌شود.

اقدامی بر ضرورت الگوسازی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر مبنای سبک زندگی مادران، همسران و خواهران شهدا تاکید کرد و افزود: متأسفانه با وجود تلاش‌های وافر در زمینه جمع‌آوری و شناسایی افراد شاخص در حوزه زنان استان گیلان کارهای کم و ناچیزی انجام شده که جهت تسریع و پیشبرد اهداف مورد نظر نیازمند همراهی بیشتر مسئولین، خانواده‌های معظم شهدا، جامعه ایثارگران و مردم شهید پرور استان هستیم.

وی خواستار معرفی زنان رزمنده و ایثارگر استان و نقش آفرینی آنان در دوران دفاع مقدس به جامعه شد و بیان کرد: نسل کنونی و آینده این کشور باید با این رشادت‌ها آشنا شوند که این امر مستلزم جمع آوری آثار و ثبت و ضبط خاطره، عکس، دست نوشته، فیلم، مستند، المان و سردیس... زنان دلیر و حماسه آفرین گیلان باشد.

مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت خبر داد و گفت: ششمین دوره این جشنواره همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید سیره شهدا در جامعه نهادینه شود اذعان کرد: باید دنباله‌رو اهداف و آرمان‌های والای شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم  بوده و برای زنده نگه داشتن یاد و نام آنها حتی با نوشتن یک  صفحه شعر، خاطره، فیلم نامه، نقاشی ... و انعکاس آن در فضاهای مجازی، رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب در جامعه کنونی و آینده از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

اقدامی با تاکید بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی جوانان و نوجوانان و کارگاه‌های آموزشی دانش‌افزایی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های راهیان نور که تحت عنوان «حس پروانگی» نامگذاری شده، طرح سلاله‌ها ویژه کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از سیره عملی شهدا، نقد فیلم و کتاب‌های دفاع مقدس جهت بحث و تبادل نظر پیرامون نقش زنان در چهل سالگی انقلاب اسلامی، دیدار با صاحب نظران و پیشکسوتان زن و گفتگو پیرامون موضوعات فرهنگی زنان، راه اندازی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، چاپ کتاب و تولید فیلم و مستندو پروژه‌های تحقیقاتی پیرامون موضوعات فرهنگی و اجتماعی زنان از دیگر اقدامات در حوزه زنان دفاع مقدس استان است.