تاریخ : 1397,شنبه 03 آذر15:08
کد خبر : 62285 - سرویس خبری : پرونده

بیمه ایثارگران (۹)

طرح ۵۰ نماینده مجلس برای رفع مشکل بیمه ایثارگران


طرح ۵۰ نماینده مجلس برای رفع مشکل بیمه ایثارگران

نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس از ارائه طرحی برای رفع مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

فاش نیوز -  نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس از ارائه طرحی برای رفع مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده ایثارگر مردم سنقر و کلیائی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات ناشی از لغو بیمه تکمیلی در جامعه ایثارگری خاطر نشان کرد: در این راستا 50 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بهارستان اقدام به تهیه طرحی برای حل معضل بیمه تکمیلی ایثارگران در آینده نزدیک کردند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: در این چارچوب برای رفع مشکل بیمه جانبازان طرحی به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده است تا در صحن جلسه علنی مطرح و تا آخر امسال مشکل این یزرگواران برطرف شود.

نماینده ایثارگر مردم سنقر و کلیائی در مجلس دهم متذکر شد: این طرح، رفع مشکل بیمه ایثارگران نام دارد و فعلا در نوبت قرار گرفته  و 50 امضاء هم جمع آوری شده است تا خارج از نوبت رسیدگی شود و امیدواریم به سرعت  به صحن مجلس بیاید تا مشکل بیمه جانبازان لااقل بدون دغدغه تا پایان سال حل و فصل شود و از این وضعیت در بیاییم تا ببینیم برای بودجه سال آینده چکار می توان کرد.

عضو فراکسیون اشتغال و تولید مجلس دهم در مورد نام طرح تصریح کرد: این طرح، «رفع مشکل بیمه ایثارگران» نام دارد و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن را امضاء کرده اند و در آن نگاه،  نگاه ملی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا با دولت در مورد این طرح هماهنگی شده است، تاکید کرد: نه؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی خودجوش اقدام به این کار کرده اند، چرا که اگر دولت موافق بود این معضل را ایجاد نمی کرد و تلاش نمایندگان ایثارگر در این چارچوب است که دولت ملزم به اجرای آن می شود.

وی در خصوص مواضع معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص بیمه تکمیلی ایثارگران اظهار داشت: والله نمی دانم و چون نمی دانم اظهار نظر هم  نمی کنم، ولی بنیاد شهید مشکل مالی اش جدی است و شاید از این جهت آقای شهیدی ار این موضوع دفاع نکرده است و خواسته است که به عهده سایر دستگاه های مربوطه بیندازد.

سید جواد حسینی کیا نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پایان در مورد تامین اعتبارات این طرح متذکر شد: بالاخره بحث کمبود اعتبارات همیشه عنوان می شود اما در این چارچوب باید در قانون برنامه بودجه سال 98این موضوع لحاظ شود.

پایان


کد خبرنگار : 18