تاریخ : 1397,یکشنبه 18 آذر15:30
کد خبر : 62310 - سرویس خبری : پرونده

بیمه ایثارگران (۱۰)

مقصران اصلی بهم ریختگی بیمه ایثارگران شناسایی شدند!


مقصران اصلی بهم ریختگی بیمه ایثارگران شناسایی شدند!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معضل پیش آمده بیمه تکمیلی برای ایثارگران را ناشی از تصویب آن از سوی نمایندگان مجلس در سال های گذشته دانست.

فاش نیوز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معضل پیش آمده بیمه تکمیلی برای ایثارگران را ناشی از تصویب آن از سوی نمایندگان مجلس در سال های گذشته عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «علیرضا محچوب» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکار رفع مشکلات ناشی از لغو بیمه تکمیلی ایثارگران متذکر شد: این معضل ناشی از مصوبه ای است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی قبلا آن را تصویب کرده بودند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا دولت قصد ارائه لایحه ای برای رفع معضل بیمه ایثارگران به مجلس شورای اسلامی را دارد یاد، آور شد: دولت در این مورد لایحه ای به مجلس نمی آورد ولی راه حل معضل این است که نمایندگان ملت برگردند آن را اصلاح کنند و بگذارند به همان ترتیبی که بوده عملیاتی شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: معضل کنونی پیش آمده  ناشی از پیشنهادی بوده  که قبلا در مجلس شورای اسلامی از سوی نمایندگان ارائه و تصویب شده است و آنهایی که آن را نوشته و تصویب کردند فکر می کردند که کار خیری خواهند کرد و مراجعات درمانی ایثارگران آسان تر خواهد شد اما متاسفانه کارشان سختر شده است.

محجوب با بیان اینکه قانون نظام جامع ایثارگران در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و در اواخر دوره نهم نیز زمینه اجرای آن فراهم  شده بود و در قانون برنامه توسعه پنج ساله ششم مصوب گردید، متذکر شد: اگر آنچه را که مجلس تصویب کرده است دولت به آن عمل کند، دیگر احتیاجی به طرح و لایحه جدید و اضافی نخواهد بود و امیدوارم دولت قوانین ایثارگری تصویب شده را به خوبی اجرا کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در پایان تاکید کرد: با این وجود طرح ها و لوایح ایثارگری که احتیاج به تامین ردیف و اعتبارات مالی دارد و در قانون بودجه سال آینده پیش بینی شده، کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی مباحث ایثارگران، با دیده مثبت به آن نگاه خواهد کرد.

پایان


کد خبرنگار : 18