تاریخ : 1397,سه شنبه 06 آذر18:08
کد خبر : 62351 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده مجلس با غیرعقلانی دانستن اقدام دولت درباره بیمه ایثارگران خواست

دولت مصوبه خود را ملغی کند


دولت مصوبه خود را ملغی کند

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مصوبه دولت در خصوص واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاههای دولتی را خارج از چارچوب قانون و غیر عقلانی عنوان کرد.

فاش نیوز - نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مصوبه دولت در خصوص واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه های دولتی را خارج از چارچوب قانون و غیر عقلانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بخشنامه اخیر دولت در خصوص بیمه تکمیلی ایثارگران تاکید کرد: دولت محترم بعد از هشت ماه در واقع یک مصوبه غیر چارچوب دار انجام داد که اصلا عقلانی نیست.

نماینده استان مازندران با بیان اینکه آیا درست است که دولت بعد از گذشت هشت ماه از سال، بحث درمانی ایثارگران و جانبازان را از سر بنیاد شهید باز و به سایر دستگاه ها واگذار کند یاد آور شد: طبیعی است که یک وزارتخانه مثل وزارت نفت، ممکن است توان مالی خوبی داشته باشد اما وزارتخانه آموزش و پرورش با آن همه جمعیت از کجا باید پولش را تامین کند.

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به دولتمردان متذکر شد: برای جلوگیری از این معضل آیا در هنگامی که بودجه سال 96 را برای سال 97 می بستید آیا پیش بینی می کردید که این بودجه ها به دستگاه ها داده شود، پس چگونه است که اکنون توپ را در زمین دستگاه هایی که پول ندارند می اندازید؟

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه این اقدام نوعی بی احترامی به جامعه ایثارگری است متذکر شد: شما به کسانی دارید بی احترامی می کنید که برای شما  و این کشور زحمت کشیدند و جسمشان به خاطر من و شما مصدوم شد.

نایب رییس فراکسیون هوا فضا و هوانوردی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در این خصوص از دولت خواستیم که در این مورد هر چه سریع تر اصلاحیه بزند اما در صورتی که مصر بر این کار است و نمی خواهد برای ایثارگران کاری انجام شود، به عنوان نماینده مردم از مجلس محترم و کمیته انطباق قوانین درخواست می کنم که هر چه سریع تر مصوبه دولت را ملغی اعلام کند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در غیر این صورت اگر بنا دارند در نیمه آذر ماه که قرار است بودجه را به مجلس شورای اسلامی بیاورند اعتبارات مورد نیاز برای دستگاه ها را هم پبش بینی  و رقم های آن  را اعلام کنند تا ایثارگران و جانبازان ما در سال 98 دوباره دچار مشکل نشوند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که گویا این تصمیم با هماهنگی رییس بنیاد شهید صورت گرفته است خاطر نشان کرد: اگر این تصمیم با هماهنگی ایشان بوده کار اشتباهی کرده است و شاید می خواسته است خودش را راحت کند و یک فضایی را در جامعه ایجاد کند که بگوید ما پول نداریم؛ حالا که پول ندارید نمی توانید توپ را در زمین دیگران بیندازید بلکه به جای آن باید در دولت بایستد و بگوید بودجه بدهید. مسلما این کار بهتر از این است که  توپ به در زمین دیگران انداخته شود.

پایان


کد خبرنگار : 18