تاریخ : 1397,سه شنبه 06 آذر16:09
کد خبر : 62353 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

گرامیداشت روز مقاومت و ایستادگی مردم اندیمشک برگزار شد


گرامیداشت روز مقاومت و ایستادگی مردم اندیمشک برگزار شد

شهر مقاوم و شهیدپرور اندیمشک در روز چهارم آذر سال ۱۳۶۵ مورد تجاوز ۵۴ فروند هواپیمای بعثی قرار گرفت. بسیاری از مناطق شهری اندیمشک از جمله ایستگاه راه آهن، مناطق مسکونی اطراف راه آهن، کوی شهدا و...

فاش نیوز - همزمان با فرا رسیدن چهارم آذر، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره حماسه شهدای چهارم آذر سال 1365 اندیمشک در سالن امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، این مراسم که مصادف بود با سالروز ولادت رسول اکرم (ص)، با حضور خانواده معظم شهدا، مقامات استانی و لشکری خوزستان برگزار گردید.

سخنرانان ویژه این محفل شهدایی، امیر چیت فروش، همرزم خلبان شهید عباس بابایی و سردار پاسدار عباس عبدی بودند که در خصوص عمق جنایت حزب بعث و جنگده های عراقی در چهارم آذر 1365 به ایراد سخن پرداختند.

شهر مقاوم و شهیدپرور اندیمشک در روز چهارم آذر سال 1365 مورد تجاوز 54 فروند هواپیمای بعثی قرار گرفت. بسیاری از مناطق شهری اندیمشک از جمله ایستگاه راه آهن، مناطق مسکونی اطراف راه آهن، کوی شهدا و دیگر بخش های شهری به شدت تخریب شد. در این حمله هوایی که یک ساعت و 45 دقیقه طول کشید 300 تن شهید و 700 نفر مجروح شدند.

گفتنی است این حمله هوایی که حوالی ظهر انجام گرفت، به عنوان طولانی ترین بمباران هوایی دشمن در دوران دفاع مقدس ثبت گردیده است. عمق فاجعه به حدی بود که  مقام معظم رهبری که در آن زمان سمت ریاست جمهوری اسلامی را به عهده داشتند، طی سخنانی در اولین نماز جمعه پس از بمباران اندیمشک فرمودند: "صدام در اندیمشک قصابی کرد.

گزارش از جعفری


کد خبرنگار : 23