تاریخ : 1397,چهارشنبه 07 آذر14:30
کد خبر : 62358 - سرویس خبری : پرونده

بیمه ایثارگران (۱۱)

انتقاد نماینده آبادان از عدم اطلاع رسانی بیمه مکمل ایثارگران


انتقاد نماینده آبادان از عدم اطلاع رسانی بیمه مکمل ایثارگران

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از عدم اطلاع رسانی دولت از نحوه ارائه بیمه مکمل به جانبازان و ایثارگران در سال جاری به شدت انتقاد کرد و پاسخگویی شفاف و صریح بنیاد شهید و امور ایثارگران را خواستار شد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از عدم اطلاع رسانی دولت از نحوه ارائه بیمه مکمل به جانبازان و ایثارگران در سال جاری به شدت انتقاد کرد و پاسخگویی شفاف و صریح بنیاد شهید و امور ایثارگران را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه در صورتی که معضل بیمه مکمل ایثارگران برطرف نشود نمایندگان ملت خود راسا اقدام به تهیه طرح خواهند کرد یادآور شد:

در خصوص مسائل پیش آمده در مورد بیمه تکمیلی خوب بود که بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دست اندرکاران این موضوع در دولت ابتدا آن را به اطلاع عزیزان جانباز و ایثارگر می رساندند تا شائبه و ابهامی پیش نیاید.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان افزود: در کل، موضوع قابل بازنگری است تا اگر خدای ناکرده در این روند آنچه که باید به آنها برگردانده شود یا سهم دستگاه مربوطه است، تضییع حقوقی صورت نگیرد.

نماینده ایثارگر مردم آبادان در مجلس دهم ادامه داد: اگر قرار است این موضوع به همین صورت در جامعه ایثارگری انعکاس نامطلوبی داشته باشد، ما به عنوان نماینده ملت باید موضوع را کارشناسی شده دنبال و به سرانجام برسانیم.

شرفی که خود جانباز یک پا قطع است خاطرنشان کرد: مجلس اعتبارات مورد نیاز برای بیمه مکمل را در لایحه بودجه سال جاری تامین و پیش بینی کرده است و دولت موظف است اعتبارات مالی مورد نیاز دستگاه ها را تامین کند اما اگر این جا به جایی ها در جهت یک ساختار جدید کاری است، باید اطلاع رسانی می شد تا خاطر عزیزان ایثارگر مکدر نشود.

عضو فرکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص منفعل بودن مدیریت بنیاد متذکر شد: قطعاً مدیریت بنیاد شهید از موضوع و مسائل پیش آمده در خصوص بیمه مکمل ایثارگران با خبر بوده است، چرا که اگر قرار بود به تغییر و تحولی در بحث درمان باشد، بنیاد به عنوان متولی امر ایثارگران از این موضوع می بایست با اطلاع باشد اما چرایی این قضیه به استدلال هایی که از نوع خدماتی که می خواهد داده شود برمی گردد.

نماینده ایثارگر مردم خوزستان مشکلات مالی و اعتبارات محدود بنیاد شهید را به عنوان دو مانع اصلی در ارائه خدمات به ایثارگران عنوان کرد و اظهار داشت: به نظر من تامین اعتبارات مالی کار بنیاد شهید نیست و امروز دستگاه‌ها باید به یک نوعی تخصصی با موضوعات برخورد کنند تا بشود در جهت تجمیع و حسابرسی، هم سرعت عمل به خرج داد و هم این که بتوان یک جمع‌بندی خوبی از بودجه ریزی که به دستگاه های مختلف اختصاص دارد، داشته باشیم.


کد خبرنگار : 23