تاریخ : 1397,چهارشنبه 07 آذر13:36
کد خبر : 62360 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

اختتامیه جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس در خوزستان


اختتامیه جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس در خوزستان

اختتامیه این آیین ادبی، دیروز ششم آذر در سالن همایش اتاق بازرگانی خرمشهر برپا شد و داستان های "این جنگ باید تمام می شد...

فاش نیوز - در اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ادبی داستان کوتاه "یوسف" استان خوزستان، طی مراسمی از آثار برتر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ما از اهواز، اختتامیه این آیین ادبی، دیروز ششم آذر در سالن همایش اتاق بازرگانی خرمشهر برپا شد و داستان های "این جنگ باید تمام می شد" نوشته پوران الهی فر از اندیمشک، "مدرسه پیروز" نوشته مرضیه پژوهان فر از شوشتر، "9 سالگی" نوشته امین جوکار از آبادان، "زندان کوچک من" نوشته فاطمه کلانتری از دزفول، "نفس"نوشته علی موجودی از دزفول، "مخاطب خاص" نوشته آرش مکوندی از اندیمشک، "دل آتش" نوشته بتول مزارعی از هندیجان، "کلت سید عظیم" نوشته محمد رشیدی خواه از دزفول، "گلدان شمعدانی" نوشته مهرنوش گرجی از اهواز  و "عینک" نوشته حبیب بهرامی از اهواز به عنوان داستان های برگزیده به جشنواره کشوری یوسف راه یافتند.


 

"ستاره عرفانی راد" دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ادبی یوسف در گفت و گویی با خبرنگار فاش نیوز در اهواز اظهار داشت: امسال برای اولین بار با هدف تمرکز زدایی و توجه به استعدادها و قابلیت ها، جشنواره در سطح استانی برگزار شد و فراخوان آن در دهه اول تیرماه امسال از سوی بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان منتشر گردید که در مجموع 337 داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد؛ 170 داستان به مرحله نیمه نهایی و 30 داستان به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی درباره آثار راه یافته به مرحله نهایی افزود: «انتظار آزادی»، «میرعلی»، «دو راهی»، «خبررسان»، «بازی»، «شهر آجری»، «مش کریم و موتورش»، «هوسه»، «چرا زنده برگشتی؟»، «هفت دوچرخه سوار»، «خسرو لقو»، «گمشده در عصر خونی»، «تا روشنایی هست»، «زیر نور مهتاب»، «مخاطب خاص»، «نه سالگی»، «رفاقت روی مین»، «من یرام خوش ئه وی»، «هیچ چیز مثل روز اول نشد»، «احساس سوختن به تماشا نمی شود»، «چندمتر خیابان»، «زنجیر خاردار کرانه»، «این جنگ باید تمام می شد»، «مدرسه پیروز»، «نفس»، «دل آتش»، «گلدان شمعدانی»، «کلت سیدعظیم»، «عینک» و «زندان کوچک من» نام داستانهای کوتاهی است که با موضوع دفاع مقدس، بیداری اسلامی، دفاع از حریم اهلبیت و بخش ویژه خرمشهر برای ارزیابی به مرحله نهایی راه یافتند.


 

عرفانی راد گفت: داستان های دل آتش، گلدان شمعدانی و کلت سید عظیم در بخش ویژه خرمشهر تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است داستان کوتاه "انتظار آزادی" نوشته جعفری فعال فرهنگی سایت فاش نیوز در اهواز بود که فقط به مرحله نهایی راه یافت. این داستان بر اساس یک ارتباط معنوی و ماورایی با "شهید محمد رضا آزادی" از شهدای مسجد امام زین العابدین (ع) اهواز تنظیم شده بود که به شرح انتظارات شهید آزادی مطابق با آنچه در وصیتنامه اش موجود است، ویرایش گردید.

گزارش از جعفری


کد خبرنگار : 17