تاریخ : 1397,شنبه 17 آذر17:30
کد خبر : 62368 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

بیمه ایثارگران(۱۲)

وزارتخانه‌ها به درمان ایثارگران در سطح مدیران رسیدگی کنند!


وزارتخانه‌ها به درمان ایثارگران در سطح مدیران رسیدگی کنند!

وزارتخانه‌ها اگر شرایط خاصی را که برای معاونان و مدیران کل خود قائلند برای ایثارگران هم قائل باشند مشکلات برطرف می شود.

فاش نیوز -  وزارتخانه‌ها اگر شرایط خاصی را که برای معاونان و مدیران کل خود قائلند برای ایثارگران هم قائل باشند مشکلات برطرف می شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، تقویت بودجه دستگاه های دولتی برای ارائه بیمه تکمیلی ایثارگران را بهترین راهکار برای خروج از مشکلات کنونی جامعه ایثارگری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «هاجر چنارانی» نماینده ایثارگر مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات پیش آمده بیمه تکمیلی ایثارگران یادآور شد:

با توجه به بدهکاری های بسیار زیادی که در حوزه ایثارگران برای بنیاد شهید ایجاد شده بود، دولت در یکی از جلسات مصوبات هیئت دولت، پس از بررسی اعلام کرد که بیمه ایثارگران هر وزارتخانه باید به خود وزارتخانه واگذار شود.

وی گفت: با این اقدام دولت، عملا فشاری بر وزارتخانه ها وجود ندارد اما چون بودجه وزارتخانه ها یک موضوع کاملا جدایی است، برای آنها ارائه خدمات سخت است وگرنه برای وزارت بهداشت پذیرفتن سه هزار جانباز 25 درصد به بالا برای ارائه خدمات پزشکی و بیمه ای مبلغ آنچنانی نیست.

چنارانی متذکر شد: در این میان تقریبا دو وزارتخانه بودند که سهم بسیار سنگینی را بر عهده داشتند که یکی از آنها آموزش و پرورش است. اگر چه برای چند وزارتخانه دیگر که واقعا ناتوان هستند و در اداره مشکلات پرسنل جامعه تحت پوشش خود، مشکلات زیادی دارند، دولت باید یک فکر اساسی کند.

نماینده ایثارگر نیشابور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: فکر می کنم در حال حاضر دو یا سه وزارتخانه این مشکلات را دارند و دولت به دنبال این است که بتواند برای آنها یک بودجه ویژه اختصاص دهد.

وی که خود فرزند شهید است یاداور شد: اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران بخواهد مجددا تمام بیمه ایثارگران را تقبل کند مستلزم این است که دولت بودجه‌هایی را تزریق کند؛ اما متاسفانه امروز بودجه های بنیاد شهید تکافوی هزینه های خود بنیاد را نمی کند و واقعا ما مشکلات بسیار زیادی را داریم و باید بپذیریم امروز که پدر و مادر شهدا، همسران شهدا و جانبازان ما پا به سن گذاشته اند نیاز به بیمه های ویژه دارند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر من باید همه وزارتخانه‌ها احساس تعهد کنند و جامعه ایثارگری را به عنوان نیروی کارآمد خود محسوب کنند؛ همانطور که برای معاونان و مدیران کل خود شرایط خاصی را قائل هستند برای ایثارگران هم چنین شرایط خاصی را قائل شوند.

چنارانی با اشاره به ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی در هفته آینده تاکید کرد:

دولت به هیچ عنوان در حال حاضر نمی تواند بودجه کلانی را به ایثارگران اختصاص بدهد اما به عنوان نماینده ایثارگر باید پیگیری کنیم تا همان بودجه ای را که به خود دستگاه‌های اداری اختصاص داده شده است را تقویت کنیم تا ان شاالله آن را برای هر وزارتخانه‌ای نهایی کنیم.

نماینده ایثارگر مردم نیشابور در پایان تأکید کرد: هم و غم ما باید در حال حاضر این باشد که نارضایتی پیش‌آمده برای جامعه ایثارگری را به هر صورتی که می‌توانیم برطرف کنیم. اگر هم نمی‌توانیم به بنیاد بودجه کافی اختصاص دهیم، باید وزارتخانه ها را توجیه کنیم تا بپذیرند ایثارگرانی که زمانی از همان وزارتخانه به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافته اند، امروز هم هنوز نیروهای خودشان هستند.


کد خبرنگار : 17