تاریخ : 1397,پنجشنبه 08 آذر17:13
کد خبر : 62369 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

طرح ۴۰ نماینده مجلس برای ایثارگران


طرح ۴۰ نماینده مجلس برای ایثارگران

۴۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای طرح استفساریه، خواستار برخورداری ایثارگران دارای حداقل ۶ ماه سابقه جبهه از یک مقطع تحصیلی بالاتر شدند.

فاش نیوز - ۴۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای طرح استفساریه، خواستار برخورداری ایثارگران دارای حداقل ۶ ماه سابقه جبهه از یک مقطع تحصیلی بالاتر شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مشترک کمیسیون اجتماعی و فراکسیون ایثارگران در روز سه شنبه، ششم آذر ماه خاطرنشان کرد:

در نشست مشترک نمایندگان ایثارگر در روز سه شنبه در کمیسیون اجتماعی، موضوع طرح یک مقطع تحصیلی برای ایثارگرن مطرح شد و در نشستی که امروز  چهارشنبه 7 آذرماه نیز با رئیس کمیسیون داشتیم، پیشنهادات ایشان را نسبت به این طرح مورد توجه قرار دادیم و سریعا" طرحی به عنوان استفساریه تهیه کرده و امضاهایی را جمع آوری کردیم.

وی اضافه کرد: تاکنون درحدود 40 امضا از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارائه طرح استفساریه "افزودن یک مقطع تحصیلی به ایثارگران" جمع آوری شده است که آن را به کمیسیون اجتماعی رائه کردیم و قرار است در هفته آینده در این خصوص در کمیسیون رای گیری شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران با بیان اینکه طرح استفساریه مقطع تحصیلی در هفته آینده در صحن علنی مطرح خواهد شد ابراز امیدواری کرد که دغدغه جامعه ایثارگری در این خصوص با تصویب طرح برطرف شود و ایثارگران دارای دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه از آن بهره مند شوند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس ادامه داد: در صورت تصویب این طرح، فقط بحث منزلت اجتماعی مطرح نخواهد بود بلکه بحث حق و حقوق مادی ایثارگران نیز مطرح خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: درصورت تصویب این طرح و تایید آن از سوی شورای نگهبان ایثارگران که دارای مقطع کارشناسی هستند، از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر در حوزه کاری و حقوق و مزایای برخوردار خواهند شد.


کد خبرنگار : 20