تاریخ : 1397,شنبه 10 آذر16:42
کد خبر : 62410 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

بیمه ایثارگران (۱۳)

احتمال سوال از رییس جمهور درباره‌ی مشکلات ایثارگران


احتمال سوال از رییس جمهور درباره‌ی مشکلات ایثارگران

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از احتمال استیضاح رئیس جمهور به خاطر مشکلات ایجاد شده برای ایثارگران خبر داد.

فاش نیوز -  نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از احتمال استیضاح  رئیس جمهور به خاطر مشکلات ایجاد شده برای ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «جبارکوچکی نژاد» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فلسفه تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رسیدگی به مطالبات و برطرف کردن موانع موجود در جامعه ایثارگری اظهار داشت: در هفته های اخیر جامعه ایثارگران با مصوبه لغو بیمه مکمل روبرو و متاسفانه دچار نگرانی های اساسی شده است؛ در حالی که بنیاد شهید و امور اایثارگران که یک سازمان مختص ایثارگری با تشکیلات عریض و طویل است پس از چهار دهه هنوز نتوانسته است پاسخگوی نیازهای جامعه ایثارگری (حال چه نیازهای مربوط به بنیاد و چه نیازهای سازمان های دیگر) باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم در ادامه سخنان خود با انتقاد از بخشنامه دولت در خصوص بیمه مکمل ایثارگران و سکوت و بی تفاوتی شهیدی متذکر شد: بنیاد شهید برای این شکل گرفته است که از ایثارگران دفاع کند، اما در همین قضیه مختصر و نیم بند بیمه ایثارگران که در شرایط سخت اقتصادی همه تلاش می کنند به نحویی به قشرهای نیازمند جامعه کمک کنند ، متاسفانه آقای شهیدی در مقابل کوتاهی دولت در بیمه تکمیلی جانبازان سکوت کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به پیگیری موضوع بیه مکمل از سوی نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: در حاشیه جلسه علنی مجلس با  ایزدی معاون جدید بنیاد شهید ملاقات کردم و متذکر شدم که بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در مقابل تعرض ها سینه سپر کند و در هیئت دولت از حق و حقوق ایثارگران دفاع کند، چرا که بنیاد شهیدی که دهانش بسته باشد می خواهد از چه کسی دفاع و حمایت کند.

رییس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی از یارانه ها  تاکید کرد: به طور قطع و یقین این را بدانید که اگر آقای شهیدی معاون رییس جمهور نبود امروز استیضاح او را بیش از 100 نماینده امضا می کردند، اما متاسفانه ایشان پشت رییس جمهور قایم شده است و واقعا به مشکلات ایثارگران توجهی ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم در خصوص موانع قانونی بیمه ایثارگران متذکر شد: اگر در مورد بیمه مکمل ایثارگران موانع  قانونی هست نمایندگان ملت می توانند قانونی که به ضرر ایثارگران است را با یک طرح دو فوریتی اصلاح کنند. اگر هم دستگاه ها قانون را نمی پذیرند هیئت دولت قدرت دارد دستگاه های دولتی را بازخواست کند که چرا به آن عمل نمی کنند.

عضو کمیسیون  آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به هر حال گله مندی شدیدی از ضعف عملکرد بنیاد و مشکلات موجود در جامعه ایثارگری  وجود دارد که اگر رییس جمهور به آنها  نپردازد و موانع را برطرف نکند شاید سوال از رییس جمهور کلید بخورد.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی  در پایان متذکر شد: در حال حاضر همه هم و غم نمایندگان ایثارگر مجلس اصلاح مصوبه بیمه مکمل است و به دولت فشار می آوریم که آن را اصلاح کند و اگر نکنند، رییس جمهور به عنوان رییس هیئت دولت باید پاسخگوی ایثارگران باشد. و پاسخ منطقی به آنها بدهد.

پایان


کد خبرنگار : 18