تاریخ : 1397,پنجشنبه 15 آذر12:30
کد خبر : 62439 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

ایثارگران مجلس طرح سوال از رییس جمهور درباره بیمه را کلید زدند


ایثارگران مجلس طرح سوال از رییس جمهور درباره بیمه را کلید زدند

موضوع بیمه تکمیلی و بی توجهی بنیاد و هیئت دولت به درخواست ایثارگران، نمایندگان ایثارگر مجلس را بر آن داشت تا طرح سوال از رییس جمهور را در دستور کار خود قرار دهند.

فاش نیوز- موضوع بیمه تکمیلی و بی توجهی بنیاد شهید و هیئت دولت به درخواست ایثارگران نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی را بر آن داشت تا طرح سوال از رییس جمهور را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اعضای فراکسیون ایثارگران در بهارستان خاطرنشان کرد: فراکسیون ایثارگران روز سه شنبه (13 آذر) نشست اضطراری خود را برگزار و ابعاد مختلف سوال از رییس جمهور در مورد بیمه ایثارگران را بحث و بررسی خواهد کرد.

 رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این نشست این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت که چرا آقای رییس جمهور نسبت به بیمه تکمیلی جانبازان بی تفاوت است در حالی که نیمه سال تمام شده ولی هنوز بودجه ای داده نشده و همچنین برای بودجه سال آینده هیچ چیزی تصمیمی اتخاذ نشده است و ناگهان بنیاد شهید آن را قطع  کرده و اعلام کرده هر وزارتخانه ای خودش هزینه را پرداخت کند بحث و تصمیم گیری می شود.

 سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس دهم با بیان اینکه هزاران جانباز عزیز که خط قرمز و ستون نظام هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند در بیمارستان ها رها شده و یا مورد بی مهری قرار می گیرند، متذکر شد: فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی بنا دارد اگر به این جمع بندی برسد که رییس هیئت دولت در این مورد دستوری ندهد سوال از رییس جمهور را کلید بزند.

به گفته نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی محور اصلی سوال از رییس جمهور به شرح زیر می باشد:

  1. چرا بیمه تکمیلی جانبازان در وسط سال بدون برنامه ریزی قطع می شود و بنیاد شهید فکری در این زمینه نمی کند?
  2. چرا ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان بعد از ده سال با یک رای هیئت عمومی دیوان قطع می شود و در وسط سال فرزندان عزیز ایثارگران سرخورده می شوند و اصلا" رییس جمهور و بنیاد شهید و امور ایثارگران دستوری در این زمینه نمی دهد؟
  3. چرا در شرایط فعلی ایثارگران بدون کمترین توجه به حال خودشان رها می شوند?

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: اینها مسائلی است که هیئت رئیسه و نواب فراکسیون ایثارگران به بحث و بررسی آنها خواهند پرداخت و اگر به جمع بندی مشترک برسیم قطعا سوال از رییس جمهور کلید خواهد خورد.

حجت الاسلام نوروزی یادآور شد: انتظار داریم در این فرصت باقیمانده ریاست محترم جمهوری به بنیاد شهید و امور ایثارگران دستوری بدهند تا کما فی السابق به قانون ششم توسعه عمل و با یک تصمیم نابجا از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی نکنند.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال دعوت از حجت الاسلام شهیدی در فراکسیون ایثارگران تاکید کرد گفت: ایشان را دعوت خواهیم کرد اما در صورتی که پاسخ قانع کننده ای به سوال ما داده نشود این کار (سوال از روحانی) را خواهیم کرد.


کد خبرنگار : 18