تاریخ : 1397,چهارشنبه 14 آذر19:00
کد خبر : 62450 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تآکید نمایندگان مجلس بر بهره‌ مندی رزمندگان از یک مقطع تحصیلی بالاتر


تآکید نمایندگان مجلس بر بهره‌ مندی رزمندگان از یک مقطع تحصیلی بالاتر

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تدوین استفساریه جدید برای بهره‌مندی رزمندگان از یک مقطع تحصیلی بالاترتاکید کرد.

فاش نیوز -  رییس کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم تدوین استفساریه جدید برای بهره‌مندی رزمندگان از یک مقطع تحصیلی بالاترتاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سلمان خداددی در تشریح دستور کار کمیسیون اجتماعی در روز یکشنبه( 11 آذر ماه ) اظهار داشت: ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه در مورد بهره‌ مندی ایثارگران از یک مقطع تحصیلی بالاتر از موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد استفساریه ‌ای برای آن تدوین شده تا از این طریق بتوانیم ابهام موجود را برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از بررسی ﻗﺎﻧﻮن ﻣﻤﻨﻮﻋﯿﺖ ﺗﺼﺪی ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﺷﻐﻞ و رد استفساریه بر اعاده به خدمت‌ها در نشست کمیسیون خبر داد.

سلمان خدادادی یادآور شد: در این نشست ﻗﺎﻧﻮن ﻣﻤﻨﻮﻋﯿﺖ ﺗﺼﺪی ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﺷﻐﻞ در بخش‌های دولتی مورد بررسی قرار گرفت که ادامه بررسی آن به نشست آتی کمیسیون موکول شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفساریه بر اعاده به خدمت‌ها مبنی بر اینکه آیا بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان، اعاده به خدمت‌ها نیز شامل این قانون می‌شود یا نه، که در نهایت این استفساریه رای نیاورد و تاکید شد که به دلیل شفاف بودن قانون در این مورد، نیاز به تدوین استفساریه نیست.

در این نشست نمایندگانی از دیوان محاسبات، وزارت دفاع، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان اداری و استخدامی کشور حضور داشتند.

اخیرا سازمان اداری و استخدامی کشور طی نامه ای به سازمان ها و ادارات خواستار توقف اجرای جزء (۶) از این بند نسبت به رزمندگان شده است. این در حالی است که صدر بند «ث» ماده مزبور، صریحاً عبارت «رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند» را بیان کرده که علاوه بر شمول تسهیلات این بند نسبت به رزمندگان، نشانگر اراده قانونگذار بر عدم تقسیم رزمندگان به داوطلب و غیرداوطلب حتی در جزء (۶) دارد.

گفتنی است  در خصوص بخش دوم از جزء (۶) که مربوط به بهره مندی از حقوق اجتماعی است، با توجه به تصریح قانون، این امتیاز ویژه رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس می باشد. لکن بخش اول از جزء (۶) که مربوط به بهره مندی از امتیازات مادی یک مقطع تحصیلی بالاتر است، مربوط به کلیه مصادیق مذکور در صدر بند «ث» از جمله رزمندگان اعم از داوطلب و غیرداوطلب می باشد.

 پایان

 


کد خبرنگار : 18