تاریخ : 1397,دوشنبه 26 آذر16:41
کد خبر : 62536 - سرویس خبری : اخبار

بیمه ایثارگران (۱۶)

مصوبه دولت درباره هزینه بیمه درمانی ایثارگران را متوقف کنید


مصوبه دولت درباره هزینه بیمه درمانی ایثارگران را متوقف کنید

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در نامه ای سرگشاده به رییس جمهور خواستار توقف مصوبه دولت در رابطه با هزینه های بیمه درمانی ایثارگران شد.

فاش نیوز - جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در نامه ای سرگشاده به رییس جمهور خواستار توقف مصوبه دولت در رابطه با هزینه های بیمه درمانی ایثارگران شد.

متن این نامه به شرح زیر می باشد:

خداوندا، کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه‌اند و نیازمند به مشعل شهادت؛ تو خود این چراغ پر فروغ را حافظ و نگهبان باش.(امام خمینی(ره))

جناب آقای روحانی، رئیس جمهور محترم
 
سلام علیکم

اصلاح ماده 2 آئین¬نامه اجرایی فصل سوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در جلسه 11/7/1397 هیئت وزیران، همه ایثارگران مشمول این ماده بویژه جانبازان انقلاب اسلامی را سرگردان دستگاههای اجرایی،‌ بیمه ها و مراکز درمانی کرده بطوریکه دیگر توان و رمقی برای این پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت باقی نگذاشته است .
از مدیران سازمان برنامه و بودجه که پیشنهاد تامین و پرداخت هزینه بیمه تکمیلی ایثارگران و افراد تحت تکفل آنان را به دستگاههای اجرایی آن هم در میانه سال جاری برای تصویب به هیات دولت داده اند گله ای نیست اما از جنابعالی که در زمان آتش و خون بخشی از مسئولیت دفاع مقدس را به عهده داشته اید انتظار می رفت که به دفاع از این عزیزان برخاسته و جلوی تصویب آن را در هیئت دولت میگرفتید.

جناب آقای روحانی غربت جانبازان به جایی رسیده که  مسئول سازمان متولی حمایت از آنان نیز در دفاع از جانبازان برنیامده است.

جناب رئیس جمهور این چه تدبیری است که سازمان برنامه و بودجه اندیشیده و هیأت دولت به تصویب رسانده است.

آیا حیات و رنج و آلام جانبازان که به درمان آنان بستگی دارد را میتوان دستخوش تلاطم های غیر کارشناسی قرار داد؟

جناب رییس جمهور چرا باید بخشی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را قبل از اجرائی شدن اصلاح نمود؟

شاید گفته شود که بنیاد شهید توان مدیریت درمان این عزیزان را ندارد؛ آیا بهتر نبود این طرح، در سال 98 با تدبیر و با بودجه تخصیصی عملیاتی میشد؟

امروز مدیران دستگاه ها به مراجعه کنندگان ایثارگر می گویند که اعتباری برای این امر در سال جاری در نظر گرفته نشده است.

شما خود داوری کنید آیا دستگاه های اجرائی که نگران کسری بودجه در پایان سال هستند حاضر میشوند بخشی از اعتبارات خود به این امر اختصاص دهند؟ و اساسا چرا قبل از اینکه اعتبار این امر خطیر در نظر گرفته شود چنین مصوبه ای ابلاغ و اجرائی شده است؟

آیا زمانی که این طرح به تصویب می رسید جنابعالی به عنوان رییس جمهور نباید از جناب شهیدی می پرسیدید که چرا از جانبازان دفاع نمیکید؟

و اساسا آیا رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نباید در مقابل این مصوبه ایستادگی میکرد و یا حداقل تقاضا میکرد این مصوبه در سال آینده عملیاتی شود؟

آیا به یاد نداریم که امام راحل خمینی کبیر فرمود «نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند»؟

آیا این اقدام هیئت وزیران به معنی به فراموشی سپردن وصیت آن یار سفر کرده نیست؟

جناب آقای روحانی امروز صبر جانبازان و ایثارگران بواسطه سیاست¬های غلط دولت و بالاخص این مصوبه شتاب زده و غیر کارشناسی به سرآمده و آستانه تحمل آنان به پائین ترین حد ممکن رسیده است. جامعه ایثارگران زیر بار سنگین هزینه ها و گرانی موجود، در وضعیت اسفباری قرار دارند؛

لذا انتظار لغو این مصوبه را از شما دارند و موکدا خواستار پیاده شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هستند.

در غیر اینصورت این جمعیت به همراه جانبازان عزیز برای احقاق حق از دست رفته خود، چاره ای جز شکایت بردن  به دیوان عدالت اداری را ندارند.
                                             

                      والسلام
جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی‌


کد خبرنگار : 17