تاریخ : 1397,چهارشنبه 21 آذر20:00
کد خبر : 62537 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران بدون اطلاع رئیس‌جمهور بوده است

نماینده ایثارگر مقصر اصلی را معرفی کرد


نماینده ایثارگر مقصر اصلی را معرفی کرد

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از بی اطلاعی رئیس جمهور درباره واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه های مربوطه خبرداد و رئیس سازمان برنامه و بودجه را عامل اصلی این اقدام معرفی کرد.

فاش نیوز -  رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از بی اطلاعی رئیس جمهور درباره واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه های مربوطه خبرداد و رئیس سازمان برنامه و بودجه را عامل اصلی این اقدام معرفی کرد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در قضیه واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران، رئیس‌جمهور بی اطلاع بوده و رئیس سازمان برنامه و بودجه راسا اقدام کرده است.
«امیر خجسته»، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سرگردان کردن ایثارگران و خانواده های آنان در بنیاد شهید و سایر دستگاه‌های دولتی یادآور شد: در خصوص مصوبه مجلس شورای اسلامی که بر اساس آن، 3 سال پیش درمان و بیمه تکمیلی ایثارگران به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شده بود باید بگویم، در دو سال اخیر، بنیاد باید تامین اعتبار می‌کرد اما متاسفانه تاکنون این کار را نکرده است.
 وی افزود: به عنوان نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی از آقای نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گله مند هستیم که چرا ایثارگران ما را باید رها کنند تا به آنها بی حرمتی می شود.


 

 نماینده ایثارگر استان همدان یادآور شد: آقای نوبخت به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه باید جوابگوی این موضوع باشد و در این راستا ما به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی موضوع را همچنان پیگیر هستم.
 خجسته با اشاره به نامه ارسالی به معاون رئیس جمهور تأکید کرد: نمی‌دانم آقای نوبخت چرا طی این سه سال تامین اعتبار نکرده است و  ایثارگران که با خون خود نظام را از تمامی خطرات بیمه کرده اند، امروز برای داشتن بیمه تکمیلی باید بین دستگاه‌های دولتی و بنیاد شهید پاسکاری شوند.

 نماینده آزاده مجلس دهم یادآور شد: متاسفانه با وجود گذشت سه ماه از بخشنامه دولت به دستگاه های دولتی، هنوز اقدامی صورت نگرفته است و جانبازان و ایثارگران همچنان بین دستگاه‌های دولتی سرگردان هستند.
 رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: این حق ایثارگران نیست که با آنها به این نحو برخورد شود و خیلی زود است که ایثارگری‌های آنها را به بوته فراموشی بسپاریم!
 وی خواستار تعمیق و گسترش روحیه ایثارگری در بین مسئولان دولتی شد و افزود: به نظر من باید روحیه ایثارگری در بین مسئولان و آقای نوبخت که این دستور را صادر کرده است ایجاد شود و در خصوص بیمه ایثارگران باید این را متذکر شد که دستگاه‌های دولتی، بجز بنیاد شهید، با این مقوله آشنا نیستند.


 

 نماینده  ایثارگر مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مورد بهداشت و درمان و بیمه تکمیلی باید موضوع به روال  سابق برگردد و بنیاد شهید مکلف به آن شود تا با ارائه خدمات به ایثارگران، حداقل به آنها آسیبی وارد نشود.
 خجسته در پایان با اشاره به تذکرات خود به رئیس‌جمهور یادآور شد: من از آقای روحانی درخواست کردم که به این موضوع رسیدگی کند؛ گرچه در مجلس این آمادگی وجود دارد که از رئیس جمهور سوال شود، اما ما این موضوع را در حال حاضر  به صلاح کشور نمی‌دانیم.

 رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان متذکر شد: خواهش من به عنوان یک ایثارگر این است که آقای روحانی و معاون محترم ایشان حداقل به قول و وعده ای که داده اند عمل کنند؛ اگر چه من فکر نمی‌کنم آقای نوبخت در این خصوص اطلاعاتی را به آقای روحانی داده باشد و فکر می‌کنم ایشان در جریان نیستند، اما تعجب  من از از رئیس سازمان برنامه و بودجه است که چرا بدون اطلاع رییس جمهور محترم این نامه را به دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه های ذیربط  ارسال کرده است.

پایان


کد خبرنگار : 23