تاریخ : 1397,سه شنبه 27 آذر12:40
کد خبر : 62539 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

بیمه ایثارگران (۱۷)

دولت بیمه تکمیلی ایثارگران را به حالت قبل باز می‌گرداند


دولت بیمه تکمیلی ایثارگران را به حالت قبل باز می‌گرداند

دولت پذیرفت که ظرف دو هفته آینده، بیمه تکمیلی ایثارگران را به وضعیت سابق باز گرداند و مجددا" به بنیاد شهید واگذار کند.

فاش نیوز -  نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد شدید از اقدام یک طرفه دولت در واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه های محل اشتغال و استخدام آنان، که موجب بروز مشکلاتی شده است، از قول دولت برای بازگشت به حالت قبل تا 10 الی 15 روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «یحیی کمالی پور» نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اعلام این خبر گفت: دولت قول داده  است که تا  الی۱۰ ۱۵ روز آینده، بنیاد شهید و امور ایثارگران، خود متکفل امور شود و کما فی السابق این مسئولیت را بر دوش بگیرد و چنانچه تردیدی وجود داشته باشد نمایندگان مجلس نسبت به اصلاح آن در لایحه بودجه سال ۹۸ اقدام کنند.

کمالی پور در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اینکه چه تضمینی برای اقدام عملی دولت در این زمینه وجود دارد متذکر شد: دولت قول داده است که آن را انجام دهد؛ اگر انجام نشد ما برای حل این موضوع طرحی را به مجلس ارائه خواهیم کرد و ایثارگران مطمئن باشند خارج از نوبت این موضوع را به سرانجام خواهیم رساند.

 نماینده مردم جیرفت توضیح داد: بر اساس یک برداشت از قانون، بنیاد شهید بدون هیچ مشکلی بیمه تکمیلی ایثارگران را پرداخت می کرد و حرفی هم درباره آن وجود نداشت.

وی افزود: یکی از چالش های فراروی نظام اداری ما برداشت های متفاوت از قانون است و این موضوع در مورد قوانین ایثارگری هم صدق می کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: متاسفانه در سال جاری دولت یک مرتبه حرکتی را انجام داد و بیمه تکمیلی را از بنیادشهید منفک و به سایر دستگاههای دولتی واگذار کرد؛ در حالی که معمولا در بودجه سالانه بر اساس ردیف های تعیین شده اعتبارات به دستگاهها تخصیص پیدا می کند و اضافه بر آن را نمی توان تحمل کرد.
نماینده مردم استان کرمان خاطرنشان کرد: بر اساس فوانین بودجه، نمی‌شود از اعتبارات دستگاهی را برداشت  و به جای دیگری پرداخت کرد چرا که جرم تلقی خواهد شد.

کمالی پور برداشت های غلط از قانون را زمینه ساز بروز مشکلات، از جمله بیمه مکمل ایثارگران دانست و یادآور شد: بنابر این در زمینه ایثارگری، برداشتی که دولت از قانون کرده و آن را هم به گردن مجلس انداخته است این بود که دستگاه های متولی باید بیمه تکمیلی ایثارگران را خود پرداخت کنند. این موضوع باعث گردید که طی چند ماه گذشته ایثارگران  با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.


کد خبرنگار : 23