تاریخ : 1397,دوشنبه 26 آذر13:48
کد خبر : 62668 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

کجاست حُسن اجرای قوانین دولت؟!



ناشناس- همانگونه که دوستان محترم پاسخ مناسب و هوشمندانه به اظهارات نماینده مجلس دادند باید بگوییم مشکلات ایثارگران محترم از تعیین بودجه و تصویب قانون نیست بلکه مشکلات پس از تصویب قانون و بودجه در نحوه هزینه بودجه و اجرای قانون است.

 همانگونه که امام راحل (ره) فرمودند که مجلس در راس امور است میدانیم مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس پس از تعیین بودجه و تصویب قوانین، نظارت بر حسن اجرای قوانین و هزینه صحیح بودجه در راستای اهداف نظام اسلامی میباشد لذا لازم است تمرکز نمایندگان پس از ارائه رهنمودها و ریل گذاری عملکرد مجریان قانون در ادامه تکالیف و وظایف نمایندگی توجه ایشان به نظارت کامل و دقیق معطوف گردد.

 در حال حال حاضر قوانین و بودجه لازم و کافی در اختیار مجریان قرار دارد لیکن وظایف نمایندگان برای کنترل عملکرد مجریان کافی و دقیق نیست لذا میبایست نمایندگان مجلس باور کنند که وظیفه آنان به تصویب قوانین و تعیین بودجه ختم نمیشود از این رو نسبت به تقویت دستگاه های نظارتی تا حصول نتیجه اقدام نمایند. ابراز نارضایتی شدید ایثارگران که از وفادارترین و دلسوزترین اقشار مردم نسبت به نظام اسلامی میباشند بیانگر وجود نقص و انحرافات وسیع از مصوبات قانونی و هزینه غلط بودجه است.

 دیوان محاسبات، دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی و سایر دستگاه های نظارتی در بدترین شرایط و موضع ضعف در برابر قدرت مجریان قانون و بودجه قرار دارند بنابراین چطور انتظار داشته باشیم که دستگاه های نظارتی در موضع ضعف و کمبود شدید بودجه و فقدان نیروهای متعهد و متخصص و با تجربه بتوانند در مقابل مجریانی دارای بودجه هنگفت و موضع قدرتمند و کثرت نیروهای نامحدود موفق باشند؟


کد خبرنگار : 20