تاریخ : 1397,سه شنبه 27 آذر18:01
کد خبر : 62691 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

بیمه ایثارگران (۱۸)

تعیین متولی بیمه مکمل ایثارگران در بودجه ضروریست


تعیین متولی بیمه مکمل ایثارگران در بودجه ضروریست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، شفافیت در بودجه مورد نیاز جامعه ایثارگری و تعیین دستگاه متولی را مهم ترین راهکار رفع مشکلات بوجود آمده برای ایثارگران دانست.

فاش نیوز -  رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، شفافیت در بودجه مورد نیاز جامعه ایثارگری و تعیین دستگاه متولی را مهم ترین راهکار رفع مشکلات بوجود آمده برای ایثارگران دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدرضا پورابراهیمی نماینده ایثارگر مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارسال نامه به رئیس جمهور و تذکر به معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در خصوص رها شدن بیمه مکمل جانبازان و ایثارگران در دو ماهه اخیر خاطرنشان کرد: از مدتی قبل اختلافی در این مورد پیش آمد که آیا هزینه های مربوط به بیمه مکمل را دستگاه های دولتی پرداخت کند یا اینکه این امر در نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران متمرکز شود اما وقتی قرار شد دستگاه های آن را پرداخت کنند چون از قبل منابع مالی را به هر شکلی در شرایط قبلی دیده شده بود که موضوع به صورت متمرکز اداره شود باعث شد که یک سردرگمی در میان جانبازان و ایثارگران بوجود آید.

وی اضافه کرد: بر این اساس این موضوع مطرح شد که آیا دستگاه ها متولی امر هستند یا اینکه همانند گذشته بنیاد شهید و امور ایثارگران آن را بر عهده داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ظاهرا با توافقی که انجام شده است بعد از تذکری که ما دادیم و نامه ای که به شخص رئیس جمهور نوشتیم و موضوع دارو، درمان و بیمه مکمل ایثارگران را به عنوان یک دغدغه مطرح کردیم، جلسه ای در روز پنجشنبه هفته گذشته با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید برگزار کردیم و در آن جلسه بر اساس گزارشی که آقای شهیدی ارائه و اعلام کرد: با توافقی که با دستگاه ها و بنیاد شهید از طریق بیمه دی انجام شده است، تعهدات بیمه ایثارگران طبق روال گذشته قابل انجام است و یک وقفه زمانی که بین این موضوع ایجاد شده است، با توجه به این توافق قابل حل و انجام است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان متذکر شد: البته ایشان اظهار نظر کردند که حجم زیادی به عنوان مطالبات از دولت وجود دارد که به عنوان بدهی بنیاد شهید به بیمه است و بیمه هم به دستگاه های دیگر بدهکار است و درخواست ایشان این بود که دولت بدهی خود را کارسازی کند تا بتواند تعهدات حوزه بیمه ایثارگران را انجام دهد.

نماینده ایثارگر مردم کرمان در پاسخ به این سوال که اگر بنیاد شهید به تعهدات خود عمل نکرد چه باید کرد اظهار داشت: طبیعتا دولت باید به عنوان هزینه های اجتناب ناپذیر و ضروری این منابع را کارسازی کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکار پیشگیری از بروز این مشکلات در حوزه دارو، درمان و بیمه مکمل ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده تاکید کرد: پیشنهاد من برای جلوگیری از بروز اینگونه مشکلات برای جامعه ایثارگری این است که دولت با صراحت مشخص کند که چه عددی، عدد بودجه ایثارگران است و با همان رویکرد تعیین شود که چه سازمان یا دستگاهی به اجرای بیمه ایثارگران مکلف است. اگر این دو موضوع شفاف دیده شود و عدد اعتباری مورد نیاز و دستگاه متولی برای سال آینده مشخص شود، به نظر من این موضوع قابل حل است.


کد خبرنگار : 17