تاریخ : 1397,چهارشنبه 05 دي18:58
کد خبر : 62753 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

بیمه ایثارگران (۱۹)

نشست مشترک مجلس، دولت وبنیاد درخصوص بیمه ایثارگران


نشست مشترک مجلس، دولت وبنیاد درخصوص بیمه ایثارگران

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس از برگزاری نشست سه جانبه مجلس، دولت و بنیاد شهید به منظور لحاظ کردن اعتبارات مالی برای بیمه تکمیلی ایثارگران خبر داد.

فاش نیوز -  رییس فراکسیون ایثارگران مجلس از برگزاری نشست سه جانبه مجلس، دولت و بنیاد شهید به منظور لحاظ کردن اعتبارات مالی برای بیمه تکمیلی ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست نمایندگان ایثارگر مجلس با رییس سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید اظهار داشت: در رابطه با بیمه مکمل، ما سه شنبه آینده جلسه ای سه جانبه با سازمان برنامه و بودجه و آقای شهیدی و معاونان ایشان در بنیاد شهید خواهیم داشت تا مبالغ مورد نیاز بیمه مکمل ایثارگران در لایحه بودجه سال 98 لحاظ شود.

وی در توضیح آخرین رایزنی ها در خصوص بیمه مکمل ایثارگران متذکر شد: بحث بیمه مکمل آموزش و پرورشی ها در حال مناقصه است و در خصوص بیمه مکمل بازنشستگان کشوری، طبق قولی که داده شده قرار است بودجه اش از طریق سازمان برنامه پرداخت شود که فکر می کنم بزودی انجام خواهد شد.

رییس فراکسیون ایثارگران در مورد وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیمه مکمل خاطر نشان کرد: آنچه که مربوط به بنیاد است باید بنیاد انجام دهد و هر چه که مربوط به سازمان یا دستگاهای دیگر باشد به عهده آن دستگاه خواهد بود. به طور مثال اگر تعداد بیمه شدگان یک میلیون و یکصد هزار نفر باشد حدود چهارصد تا پانصد هزار نفر آنها مریوط به وزارتخانه هاست و مابقی را کما فی السابق باید بنیاد پرداخت کند.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: اما بنیاد در این زمینه تساهل دارد و نسبت به افراد خودش نمی تواند برود از دولت پول بگیرد. بنابر این آقای شهیدی و سایر دوستان بنیاد شهید و امور ایثارگران هر طور که شده است باید پول آن را از دولت بگیرند و ان شاالله ما هم در فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی موضوع را مطرح خواهیم کرد تا با کمک نمایندگان ایثارگر به بنیاد کمک شود.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین رایزنی ها برای قانونمند کردن مصوبات ایثارگری تاکید کرد: در رابطه با اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به ایثارگران، این موضوع به عنوان استفساریه در کمیسیون اجتماعی عنوان  و اصلاحیه ای مطرح شد که ان شاالله در چند روز آینده به عنوان  یک طرح چاپ و به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد تا به خاطر ایثارگران خارج از نوبت رسیدگی شود.

نماینده ایثارگر رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم یاد آور شد: در خصوص موضوع "ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان" بر اساس طرحی که نوشته بودیم در صحن علنی اعلام وصول شد و ان شاالله طی هفته جاری در کمیسیون صحبت می کنیم که هر چه زودتر در مورد آن رای گیری شود تا به صحن علنی مجلس ارائه شود.

پایان


کد خبرنگار : 18