تاریخ : 1397,چهارشنبه 01 اسفند18:57
کد خبر : 62766 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

توزیع حکمت کارت آغاز شد



س- حکمت کارت جانبازان کی تحویل داده خواهد شد تورم ما را  از پای در آورده است؟

-  بنا بر اعلام بنیاد توزیع کارتها تاکنون از چند استان شروع شده و ادامه خواهد داشت .

 

 س-  اینجانب درسال۶۲مجروح شدم چه تسهیلات و وامی به من تعلق می گیرد ممنونم، البته 45درصدجانبازی در کارنامه خود دارم.

- پاسخ به سوالاتی که کلی و طولانی است به سادگی ممکن نیست لذا تسهیلات مد نظر خود را سوال کنید تا پاسخ داده شود. سعی کنید سوالات جزیی و به موضوع یک خدمت یا امتیاز اختصاص داشته باشد .

 

س- آیا به جانباز 25درصد متوفی بسیجی که حالت اشتغال و30 سال از مجروحیتش گذشته پاداش پایان خدمت تعلق می گیرد یا نه ؟و اگه بگیرد چقدر است؟

-  بله پاداش پایان خدمت تعلق می گیرد، به ازای هرسال یکماه حقوق و تا سی ماه پاداش تعلق خواهد گرفت.

 

س- پدر بنده جانباز 25درصد متوفی با 13ماه سابقه جبهه بسیجی و مادرم یک ملیون و پانصد حقوق می گیرد، آیا پاداش بازنشستگی به ما تعلق می گیرد؟ اگر تعلق بگیرد چیزی از حقوق کم می شود؟ دیپلم افتخار به پدرم تعلق میگیرد؟ اگر دیپلم افتخار بگیره چیزی به حقوقش اضافه می شود؟ با تشکر از شما که دلسوزانه خانواده ایثارگرانو آگاه می کنید اجرتون با سیداشهدا

-  اگر دریافتی ایشان بابت حقوق حالت اشتغال است به این حقوق پاداش پایان خدمت تعلق می گیرد . در صورت اعمال این پاداش از طرف بنیاد برای جانبازان شما هم پیگیری کنید.
احتمالا مدرک تحصیلی برای ایشان اعمال شده است از طریق بنیاد پیگیری کنید در صورت عدم اعمال قابلیت پیگیری دارد.
ارتقای مدرک تحصیلی در افزایش حقوق موثر است .

 

س-  من در دوران دفاع مقدس به عنوان سرباز به یک سال در منطقه عملیاتی بودم و پس از ان ۳۰ ماه رزمندگی دارم فرزند اولم معاف شد ، برای فرزند دوم که هم اکنون دوره آموزشی  را می گذراند می توانم تقاضای معافیت کنم؟ فرزندم بسیج فعال هم دارد.

-  با عنایت به اینکه یکی از فرزندان شما معاف شده است و باقی مانده آن به حد نصاب معافیت فرزند دیگرتان نمی رسد فقط می توانید از کسر خدمت برای ایشان استفاده کنید . سابقه بسیج فعال ایشان هم ضوابط خاص خود را برای کسر خدمت دارد.