تاریخ : 1397,یکشنبه 02 دي15:25
کد خبر : 62786 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده مجلس خواستار شد:

حقوق رزمندگان طبق قوانین مصوب پرداخت شود


حقوق رزمندگان طبق قوانین مصوب پرداخت شود

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی خواستار اعمال و اجرای قانون پرداخت حقوق برای بسیجیان و رزمندگان معسر شد.

فاش نیوز -  نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی خواستار اعمال و اجرای قانون پرداخت حقوق برای بسیجیان و رزمندگان معسر شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، فرهاد تجری نماینده ایثارگر مردم سرپل ذهاب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر شفاهی خود در صحن علنی به رئیس جمهور، خواستار اعمال قانون نسبت به پرداخت حقوق برای بسیجیان و رزمندگان معسر شد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: دولت با توجه به تکالیف قانونی و قوانین خاص حوزه ایثارگری که وجود دارد باید به حل و فصل مشکلات ایثارگران اقدام کند.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطر نشان کرد: جامعه ایثارگری بر گردن مردم و مسئولین کشور ما حق بسیاری دارد چرا که بسیار کسانی بودند که در کسوت بسیجی و در عنفوان جوانی و شاید هم اوج شکل گیری زندگی، از همه چیز خود گذشتند و با حضور در مناطق جنگی، از آب و خاک کشور دفاع کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اضافه کرد: اگر چه عنایت خدا هم شامل حال آنها شده است یا بالاخره به شهادت نائل نشده اند یا اینکه جانباز نشده اند، اما بالاخره وجود خود  را در طبق اخلاص گذاشتند. اما امروز بسیاری از این عزیزان به جهت اینکه فرصت هایی را که در ایام جبهه و جنگ داشتند و می توانستند در زمینه هایی شاغل شوند را از دست داده اند و عملا هم شغلی هم ندارند این انتظار هست که جامعه، مجلس و دولت دست به دست هم بدهند و آنها را کمک کنند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: در قانون ایثارگری و قوانین متعدد، حقوقی را برای این عزیزان قائل شده اند، اما متاسفانه با توجیهات مختلف، علیرغم آنکه باید حقوق آنها معادل حقوق قانون کار باشد، اما شاهد هستیم که کمترین میزان حقوق را دریافت می کنند و گاهی اوقات شاهد این هستیم که فقط با مبلغی در حدود 400 یا 500 هزار تومان که در حد یارانه هاست امرار معاش می کنند.

تجری افزود: انتظار می رود بالاخره دولت با توجه به تکالیف قانونی که وجود دارد و قوانین خاص حوزه ایثارگری، حداقل به این موضوع بپردازد. یکی از انتظارات ما به عنوان نماینده مجلس این است که دولت بتواند به این قشر توجه کند و حقوق و تکالیف قانونی خود را نسبت به این عزیزان انجام دهد.

 

بیمه ایثارگران

نماینده مردم استان کرمانشاه در خصوص بیمه مکمل ایثارگران متذکر شد: بحث بیمه ایثارگران قانونا" بخشی از همین موضوع است که عرض کردم و بالاخره رزمندگان معسر که حقوقی دریافت نمی کنند، به همراه بیمه مکمل باید لحاظ شود. بالاخره این ها مباحثی است که قانون پیش بینی کرده است و دولت باید اجرا کند.

نماینده مجلس دهم در پاسخ به این سوال که اگر چه این مباحث در قانون پیش بینی شده است اما در حوزه اجرا به علت کمبود اعتبارات اجرایی نمی شود تاکید کرد:

دولت باید بنیاد شهید و امور ایثارگران را از لحاظ اعتبارات مالی حمایت کند، اگر چه یکی از مشکلات ما این است که تشتت و تعدد قوانین داریم و این خود باعث سردرگمی سازمان ها و نهادهای اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در این مورد اگر چه اعتبارات محدود است اما یک بخشی را نیروهای نظامی تقبل کنند و یک بخش دیگر را بنیاد شهید و مابقی را خود دولت و وزارت دفاع بر عهده بگیرد. علاوه بر این، خود دولت اگر مانعی وجود دارد می تواند در قالب لایحه به مجلس بیاورد تا اصلاحات انجام شود. همان طور که عرض کردم، متولی امر، دولت است و انتظار است که دولت اگر در این حوزه احیانا تباین یا تغایر و ناهماهنگی وجود دارد، پیشنهاد بدهد، مجلس هم آمادگی لازم را دارد.

 

لایحه بودجه

عضو کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی در مورد مسائل و اعتبارات مورد نیاز جامعه ایثارگری نیز تصریح کرد: قبل از تصویب لایحه بودجه سال 98 توسط دولت تذکرات لارم را دادیم. انتظار ما از رییس سازمان برنامه و بودجه این است که این مشکلات و مسائل را در آن لحاظ کند. اگر چه باید منتظر بمانیم و ببینیم در عمل چه خواهد کرد اما به طور کلی تا دولت بودجه را به مجلس ندهد نمی شود اظهارنظر قطعی کرد.


کد خبرنگار : 17