تاریخ : 1397,دوشنبه 10 دي13:23
کد خبر : 62871 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

نه دی را جانبازان و ایثارگران خلق کردند!


نه دی را جانبازان و ایثارگران خلق کردند!

جانباز مصطفی پرکره از جانبازان نخاعی دفاع مقدس و مشاور امور جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران از کسانی است که در ایام فتنه تلاش زیادی در روشنگری علیه فتنه گران و مقابله با فتنه و اغتشاشگران

فاش نیوز - جانباز مصطفی پرکره از جانبازان نخاعی دفاع مقدس و مشاور امور جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران از کسانی است که در ایام فتنه تلاش زیادی در روشنگری علیه فتنه گران و مقابله با فتنه و اغتشاشگران داشته است. وی در گفت و گویی کوتاه نقطه نظرات خود درباره فتنه 88 و حماسه نهم دی ماه آن سال را با ما درمیان گذاشته است که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

فاش نیوز: نظر شما درباره فتنه 88 چیست؟

- هرجا که خواص و یا عوام با ولی فقیه و امام زمانشان به زاویه بخورند و منحرف شوند آنجا شروع فتنه است. تاریخ انقلاب نشان داده همیشه عموم مردم ایران، برعکس مردم صدر اسلام، در تبعیت از امامت، سنگ تمام گذاشتند. در تاریخ انقلاب اسلامی همیشه انحراف خواص منجر به صدمه های جدی شده است. مثل بنی صدر رئیس جمهور زمان امام.

شما فکر می کنید همین تحریم ها منشأش کجا بود؛ مگر نه اینکه بعد از 88 فشار اقتصادی بیشتر شد؟! اگر کسی منتسب به امام باشد یا حکم از امام داشته باشد آیا نمی تواند بعدها آغاز کننده فتنه باشد؟!

مگر در صدر اسلام منتسبین به بیت رسول خدا بعدها فتنه جمل را بپا نکردند؟! حضرت امام ره پیش بینی کرده بودند که ممکن است کسانی پیدا شوند از همراهی و یا...سو استفاده کنند و‌ در وصیتنامه شان فرمودند ملاک حال فعلی افراد است. برخی می گویند این فتنه چند بعدی بوده و سرویس های آمریکا، انگلیس، اسراییل و چند کشور عربی دخیل بودند. این حرف درست است و اسناد هم این را می گوید اما.... یادمان نرود فتنه علاوه بر عوامل خارجی، بستر داخلی هم لازم دارد. من به عنوان اعضای اولیه اطلاعات نخست وزیری و به عنوان جانباز مدتی در آسایشگاه جانبازان زیر نظر کروبی و همسرش به شما می گویم میرحسین و کروبی از عدم ثبات شخصیت در حوزه مسایل انقلاب برخوردار بودند. نفاق داشتند. اصلا علت تعارضات حضرت آقا در زمان ریاست جمهوری ایشان و میرحسین، همین انحرافات بود و اصلا بحث‌ شخصی نبود. اما حضرت امام ره موضوع جنگ و دفاع مقدس را اولویت می دانستند. مصالحت بود که امام اجازه ندادند این اختلافات گسترده شود و به میان مردم بیاید.

Image result for ‫9دی‬‎

فاش نیوز: آیا شما در حماسه 9 دی حضور داشتید و چه نظری دارید؟

- بله ما در زمان فتنه ۸۸ به همراه جانبازان فعال بودیم و به ویژه که در روز راهپیمایی ۹ دی جرقه همین روز ۹ دی را هم جانبازان توسط پیامک و فراخوانی جانبازان و ایثارگران زدند و بعد وقتی این فراخوانی جانبازان گسترده شد، صداوسیما پای کار آمد و فراخوان و‌ زیر نویس کرد و آن حماسه رقم خورد. در زمان درگیری و و اغتشاشات، همراه با جانبازان در حسینه جماران حضور پیدا کردیم و بیانیه هم توسط حقیر  خوانده شد. هر کجا مردم حضور داشتند فتنه ها خنثی شد.

یادم هست در آن روز ۹ دی افرادی حضور داشتند که شاید از نظر ظاهر به متدینین و انقلابی ها نمی خوردند. در آن رورز، با آن پوشش به ظاهر غیر دینی دست بر ویلچرهای جانبازان می کشیدند و به عنوان تبرک بر سر و روی خودشان می کشیدند و ما را خجالت زده و شرمنده... می کردند و‌ همراه با دیگر مردم‌ از فتنه گران و‌ اغتشاش کنندگان اعلام انزجار می کردند.

ما به عنوان ایثارگران خواستار محاکمه این افرادی که در حصر هستند هستیم. اگر تبرئه شدند خب آزاد شوند اما اگر هم مجرم شناخته شدند باید طبق موازین و‌ قوانین مجازات شوند. واقعا دوست داریم محاکمه شوند. حصر برای اینان هتل شده است و ... اما بازهم هرچه نظام حکم کند ماهم به عنوان سربازان ولایت، مطیع هستیم.

فاش نیوز: نقش مردم در عبور از فتنه ها و گردنه های سخت را چگونه ارزیابی می کنید؟

- ببینید فتنه یک جریان سیال در تاریخ است که به فراخور مدل رفتاری خواص و عامه جامعه در برهه هایی از زمان بروز می کند.
فتنه از دو عامل تحریک کننده و تحریک شونده تشکیل می شود.
مثلا در صدر اسلام و در ماجرای جنگ جمل و یا خیانت کوفیان، عامل تحریک کننده، خواص و تحریک شونده، عوام جامعه بودند. اما فتنه 88 مدل جریانی اش با بسیاری از فتنه های تاریخ اسلام متفاوت بود چون جریان تحریک کننده از خارج مرزها و توسط سرویس های اطلاعاتی حریف اداره می شد و جریان تحریک شونده خواص بی بصیرتی بودند که بعضا هم در انقلاب خدماتی انجام داده بودند اما نتوانستند انقلابی بمانند و ترکیب این دو منجر به ایجاد اغتشاش در جامعه و تولید فتنه شد. ولی چیزی که در فتنه 88 نکته قابل اهمیت محسوب می شود میزان قرابت و تبعیت و رابطه امت با امام بود که نشان داد مردم خارج از چهره های جمهوری اسلامی اعتقاد معنوی ویژه ای به امام خامنه ای عزیز دارند و همین رابطه عمیق منجر به دفع فتنه گردید.

در یوم الله 9 دی همه مردم حضور داشتند و تعداد معدودی غافل و یا معاند بودند که در این اجتماع پر شور شرکت نکردند.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1396/09/29/1396092912231326112838364.jpg

فاش نیوز: مهم ترین پیام حماسه 9 دی چیست؟

- حماسه 9 دی به تعبیری غدیر انقلاب بود یعنی تجدید بیعت امت با امام.


کد خبرنگار : 23