تاریخ : 1397,یکشنبه 14 بهمن12:30
کد خبر : 62917 - سرویس خبری : اخبار

سخنی با امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

مطالبات انباشته جانبازان و آزادگان از دولت


مطالبات انباشته جانبازان و آزادگان از دولت

آقای وزیر! اطلاع دارید اختلاف حقوق نیروهای شاغل و بازنشسته وزارت تحت امر شما به حداقل ۷ میلیون می رسد؟ یعنی در حالی که برخی از بازنشستگان قبل از سال ۸۵ شما با حقوق دو و نیم میلیون تومان امرار معاش می کنند، حقوق برخی شاغلین و مخصوصا امرا و سرداران حدود ۱۰ میلیون تومان می باشد؟

احمد حقبقی خرم

احمد حقبقی خرم - در خبرها آمده بود که امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دلیل صرفه جویی، از دولت به اصطلاح تدبیر و امید لوح تقدیر و سپاس دریافت و رییس جمهور از وی تشکر کرده است. چند سئوال از امیر حاتمی:

https://cdn.isna.ir/d/2017/08/13/3/57537167.jpg

 ۱- جناب امیر حاتمی، وزیر دفاع! صرفه جویی ادعایی شما چگونه به دست آمده است؟ آیا این صرفه جویی با حذف یا به حداقل رساندن هزینه های اضافه کار ی و ماموریت های داخلی و  خارجی و بریز و بپاش اداری و تغییر دکوراسیون و... به دست آمده است؟ اگر اینگونه باشد لوح تقدیر شایسته شماست.

اما اگر صرفه جویی شما در نتیجه کاهش حقوق و مزایای کارکنان و عدم همسان سازی حقوق ها و عدم پرداخت مطالبات چندین ساله پرسنل، مخصوصا ایثارگران (آزادگان و جانبازان) بدست آمده و سپس برای خوش خدمتی، وجوه حاصل از صرفه جویی را دودستی به دولت تقدیم نموده اید؟ بدا به حال شما از پاسخ به حق الناس و تاخیر در پرداخت مطالبات نیروهای تحت وزارتتان (اعم از ارتش و سپاه و بازنشستگان این نیروها).
 آقای وزیر! اطلاع دارید اختلاف حقوق نیروهای شاغل و بازنشسته وزارت تحت امر شما به حداقل ۷ میلیون می رسد؟ یعنی در حالی که برخی از بازنشستگان قبل از سال ۸۵ شما با حقوق دو و نیم میلیون تومان امرار معاش می کنند، حقوق برخی شاغلین و مخصوصا امرا و سرداران  حدود ۱۰ میلیون تومان می باشد؟

۲- امیر  حاتمی وزیر محترم دفاع! آیا اطلاع دارید که آزادگان نیروهای مسلح مطابق ماده ۱۳ قانون حمایت از آزادگان، قریب به سی سال است مطالبات مربوط به مرخصی دوران اسارت را طلبکار می باشند و در این مدت با حجب و حیا و رعایت شرایط کشور، علیرغم داشتن نیاز فراوان به این مطالبات، با پاسخ مسئولین نظامی مبنی بر عدم وجود اعتبار و بودجه، قانع گردیده و پیگیری نکرده اند و با دولت و نظام همراهی نموده اند؟
۳- امیر حاتمی قطعا از وجود مطالبات انباشته جانبازان و آزادگان از دولت که ناشی از اجرای ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگران می باشد  بی اطلاع نیستند و می دانند ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح در سال جاری جانبازان و آزادگان را برای تامین بودجه پرداخت معوقات ماده ۳۸ راهی مجلس و  دفتر نوبخت و...نمودند و آنان ادعا کردند: برای پرداخت این مطالبات بودجه و اعتبار نداریم و شما بروید از دولت تامین اعتبار کنید؟  
امیر حاتمی! این تناقض و قسم حضرت عباس عدم وجود اعتبار برای پرداخت مطالبات پرسنل  و دم خروس صرفه جویی و برگشت دادن اعتبار به دولت و دریافت لوح سپاس از دولت را چگونه جمع و جور کنیم؟! 

وای به حال مسئولی که به خاطر خوش خدمتی به مافوق، حقوق حقه زیر دست خود را پایمال نماید. روز پاسخگویی به حق الناس تاخیر در پرداخت مطالبات بحق و قانونی آنان دیر نیست؛ «وقفوهم انهم مسئولون».


کد خبرنگار : 23