تاریخ : 1397,دوشنبه 10 دي15:42
کد خبر : 62918 - سرویس خبری : اخبار

«اصل نظام نشانه است» سران فتنه را سزاوار لعنت مردم کرد




علی مطهری می‌گوید نباید از 9 دی بهره‌برداری سیاسی شود.
وی در آستانه این حماسه دشمن‌شکن و فتنه‌سوز نوشت: «نهم دی سال 1388، روزی بود که مردم قطع نظر از خطاهای دو طرف انتخابات ریاست جمهوری، برای حفظ اساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به میدان آمدند. از این روز به عنوان ابزاری برای ایجاد تفرقه در جامعه بهره‌برداری سیاسی نکنیم. خصوصا سازمان صدا و سیما با توجه به کارنامه‌ سال‌های گذشته‌اش توجه بیشتری به شرایط امروز و ضرورت اتحاد و اتفاق ملت داشته باشد.»
درباره این موضع‌گیری باید خاطرنشان کرد که حماسه بی‌سابقه 9 دی، حاصل صبر توام با انزجار ملت (از همه سوابق) دربرابر آشوب‌افکنی و حرمت‌شکنی فتنه‌گران بود و نه مراسم آشتی‌کنان با فتنه‌گران! در این روز ملت ایران به مزدوران نیابتی آمریکا و اسرائیل و انگلیس تودهنی زدند؛ همان که کف خیابان با حمایت سران فتنه، ماهیت خود را لو داده و شعار داده بودند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است». مردم از ائتلاف نفاق جدید با منافقین و محاربین (‌سلطنت‌طلبان، سازمان منافقین و ...) اعلام بیزاری کردند، چراکه روی جمهوری اسلامی خط کشیدند و شعار وزارت خارجه اسرائیل (نه غزه نه لبنان) را تکرار کردند، به ساحت امام خمینی(ره) اهانت کردند و مرگ بر اصل ولایت فقیه گفتند و در سرانجام رذالت به ساحت امام حسین علیه‌السلام هتاکی کردند. مردم به همین خاطر در حماسه 9 دی فریاد می‌زدند «لعن علی عدوک یا حسین - خاتمی و کروبی و میرحسین».
اعتراض آن روز مردم به اعتبار اینکه عملکرد فتنه‌گران از بهانه انتخابات عبور کرده و نقشه نیابتی کودتای مخملین را به اجرا گذاشته بود، ربطی به موضوع انتخابات و به قول مطهری خطاهای دو طرف انتخابات نداشت، بلکه پای امام حسین(ع) و اصل نظام آمده بودند. بنابراین برعهده صداوسیماست تا عین این واقعه مهم را بازتاب دهد. بله البته فتنه‌گران و حامیان آنها، چنین روزی روز عزا و خشم‌شان است؛ به تعبیر قرآن: قل موتوا بغیظکم.
و بالاخره باید پرسید مگر فتنه‌گران و حامیان آنها کدام خبط و خیانت بزرگ را مرتکب شده‌اند که مرور و بازگویی حماسه 9 دی، علیه آنها و موجب نگرانی‌شان می‌شود؟