تاریخ : 1397,دوشنبه 10 دي18:45
کد خبر : 62920 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده مجلس از شهیدی به خاطر کارشکنی در امور ایثارگران توضیح خواست


نماینده مجلس از شهیدی به خاطر کارشکنی در امور ایثارگران توضیح خواست

نماینده باسابقه مجلس شورای اسلامی از وجود کارشکنی علیه ایثارگران در سیستم بنیاد شهید و خارج از آن خبرداد و خواستار توضیح رئیس بنیاد شد.

فاش نیوز - نماینده باسابقه مجلس شورای اسلامی از وجود کارشکنی علیه ایثارگران در سیستم بنیاد شهید و خارج از آن، در عین بی تفاوتی مسئولان بنیاد پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «حسن کامران» نماینده ایثارگر مردم اصفهان  در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایتی بودن قوانین ایثارگری، حمایت قاطع از ایثارگران در دولت و بنیاد را خواستار شد و افزود: بجا بود که بنیاد شهید و دولت دوازدهم این کار را در لایحه بودجه سال 98 انجام دهد اما برخلاف این تصور، در خود بنیاد شهید و امور ایثارگران کمیسیونی وجود دارد که به جای اینکه حامی قوانین ایثارگری باشد، خود علیه ایثارگران کارشکنی می کند.

نماینده ایثارگر مجلس دهم اظهار داشت: به طور مثال یک آقایی به نام اسماعیلی که خود ایثارگر نیست، در کمیسیون حضور دارد و به جای اینکه مدافع ایثارگران باشد در مقابل آنها می ایستد و این موضوعی جالب است که آقای شهیدی باید آن را توضیح دهد.

 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس برای بررسی لایحه بودجه 98 خواستار لحاظ مطالبات جامعه ایثارگری در لایحه بودجه سال آینده کشور شد.

کامران با اشاره به ارائه بودجه سال 98 از سوی رییس جمهور به مجلس در هفته گذشته تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده در خصوص ایثارگران دو حکم  کلی آمده است که یکی در مورد وام مسکن و دیگری در خصوص رزمندگان معسر است.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من برای دست اندرکاران بنیاد شهید و مدیریت متاسفم اظهار داشت: در حال حاضر برای اجرا مشکلاتی داریم که از جمله آن مبلغ وام مسکن و نحوه واگذاری است که بایستی اصلاح می شد. در این مورد می توان به عدم تعلق آن به فرزندان اشاره کرد در صورتی که حداقل برای فرزند جانباز متوفی باید یک وامی در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس دهم در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در حکم دومی که برای ایثارگران در لایحه بودجه سال 98 آمده است فقط جانباز و آزاده را شامل می شود در حالی که افراد معسر وجود دارند که نه از مزایای بیمه برخوردارند و نه از امتیاز وام مسکن و این نقص بزرگی برای جامعه ایثارگری است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان همچنین با انتقاد از واگذاری کارخانه های دولتی به بخش خصوصی و سرگردانی ایثارگران یادآور شد: متاسفانه یکی از اشکالاتی که در قوانین ایثارگری وجود دارد این است که وقتی بانک یا کارخانه ای مانند ذوب آهن به بخش خصوصی واگذار می شود برای اجرای قوانین ایثارگری کارشکنی می کنند.

پایان


کد خبرنگار : 18