تاریخ : 1397,دوشنبه 10 دي17:16
کد خبر : 62922 - سرویس خبری : اخبار

شکوه حماسه ۹ دی در توئیتر+تصاویر



 

طرح/ حماسه 9 دی

کاربران شبکه اجتماعی توییتر با استقاده از هشتک 9دی از این حماسه باشکوه حمایت کردند.

هشت سال پس از واقعه، همچون همان روزهایی که رنگ و بوی روزهای انقلاب ۵۷ داشت؛ مردم، فارغ از نژاد و سواد و جنس و جریان، باز هم به خیابان‌ها آمدند تا فریاد بزنند در مقابل هر گونه فتنه‌گری و خیانت ایستاده‌اند و دیگر اجازه نخواهند داد به نام اعتراض مدنی و در قالب احترام به آزادی، امنیت و استقلال و مدنیت و آزادی خدشه‌دار شود. در بیان شاهدان، نهم دی ماه یک اتفاق پیش‌بینی‌ناپذیر رخ داد و حضور مردم و تأثیر نیرو و اراده‌شان در پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی، از سطح معادلات و محاسبات سیاسی بالاتر رفت. در شبکه‌های اجتماعی، پرتو پررنگی از غوغایی که امروز مردم آفریدند، تابید. پرتویی که هرگز عمق و معنای حضور فیزیکی و می‌دانی مردم را نداشت، اما می‌توانست نشان دهد بیرون از چارچوب‌های مجازی، مردمی هستند که در چهل سالگی انقلاب اسلامی و با همه رنج‌ها و مرارت‌هایی که دارند و با همه سختی و رنجی که در زمینه معیشت تحمل می‌کنند، میهن، کشور، رهبر و حتی تاریخشان را دوست دارند و به آن افتخار می‌کنند. گزیده توئیت‌های کاربران میدان نهم دی این موضوع را اثبات می‌کند:

۱. نکات و درس‌های حماسه نهم دی: شمار چشمگیری از کاربران نظرات و دیدگاه‌های خود در مورد ریشه‌ها، عوامل و زمینه‌های فتنه ۸۸ را در سالگرد نهم دی ماه با هشتگ‌های «روز مردم» و «فتنه تغلب» ابراز کردند. در نظر آنان، صورت فتنه ۸۸ تغییر کرده و در شکل و شمایل جدید رخ نموده است. اما در هر حال اصول دشمن‌شناسی مانند عدم اعتماد به دشمن در هیچ حالتی، بیداری و آگاهی دائمی، توجه به اولویت‌ها، پرهیز از جناح‌بازی در هنگام بحث از منافع ملّی می‌تواند یافته‌هایی از حماسه حضور مردم در نهم دی ماه ۸۸ باشد:

۲. روایت حضور مردم در شهرهای مختلف: برخی کاربران، تصاویری از بزرگداشت حماسه در پایتخت و دیگر شهرها منتشر کردند تا اثبات کنند نهم دی متعلق به یک گروه و جریان و شهر و منطقه نیست. فتنه ۸۸ اگرچه تنها بخش‌هایی از شهر تهران را درگیر کرده بود، اما به سبب اهمیت امنیت در پایتخت یک کشور، امور کلی کشور را با اختلال روبرو کرد. با این همه، مردم در دیگر شهرها نیز در میدان حاضر شدند تا نشان دهند برای فداکاری در راه کشور و میهن آماده‌اند:

۳. اشعار یا بیانات بزرگان: برخی کاربران اشعاری در ذم فتنه‌گران و فتنه‌گری منتشر کردند و برخی اشارات و سخنان بزرگان در میانه فتنه ۸۸ که نقدهایی اساسی به حرکت اعتراضی برخی افراد نسبت به روند و نتایج انتخابات بود، یادآوری کردند. در صدر این یادآوری‌ها، بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب بود که با پایمردی و مقاومت از آرمان‌ها و هنجارهای جمهوری اسلامی حراست و حفاظت کرد و نشان داد بی‌عملی و سکوت خواص و سیاسیون نمی‌تواند در عزم و اراده ایشان خدشه‌ای وارد نماید:


۴. هشدار به فتنه‌های پیش رو: برخی کاربران نیز کوشیدند با انذار دیگران و با آگاهی‌بخشی و روشنگری، یادآوری کنند که فتنه‌ای که از دی ماه سال گذشته کلید خورد و در قالب و عنوان اعتراضات کارگری و صنفی سعی داشت نارضایتی عمومی را تشدید کند، هنوز از میان نرفته و فتنه‌ای دو سویه در سال آینده کشور را تهدید می‌کند. «ترس از معیشت» و «دشمن‌هراسی» دو پیکان فتنه جدیدند که ابتدا فشار و سختی و رنج بر مردم را رقم می‌زند و در ادامه مبتنی بر تکنیک‌های جدیدی از دشمن‌هراسی، آدرس غلط‌هایی برای مسائل کشور تجویز می‌کند تا مردم در یک دوگانگی معیتشت-اقتدار در ظاهر به معیشت رأی دهند و روی آورند: