تاریخ : 1397,سه شنبه 11 دي14:16
کد خبر : 62932 - سرویس خبری : اخبار

آخرین دست‌نوشته عجیب شهید امیری‌مقدم



آخرین دست‌نوشته شهید سعید امیری‌مقدم مربوط به خواب عجیب او درباره حضرت زهرا (س) است.
کد خبر: ۳۲۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ - 31December 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، شهید محمد (سعید) امیری مقدم در بیست و پنجم شهریور ماه 1345 در تهران به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیلات دوران دبستان و راهنمایی وارد دبیرستان مفید شد. در سال 64 در همان دبیرستان در رشته‌ی ریاضی فیزیک موفق به اخذ دیپلم شد و بلافاصله در کنکور سراسری همان سال شرکت کرد و با رتبه 81 در رشته‌ی مهندسی عمران دانشگاه تهران پذیرفته شد.

ماجرای آخرین دستنوشته شهید امیری مقدم و خواب عجیب او+ تصاویر

دوران شروع جنگ تحمیلی با سال‌های آغازین دانشگاه وی همراه شد. وی در زمان تحصیل بارها عازم مناطق جنگی شد. تا اینکه سرانجام در تاریخ 25 دی‌ماه سال 66 در عملیات بیت المقدس 2 در ماووت به شهادت رسید.

دست‌نوشته‌های زیادی از شهید باقی مانده است. آخرین دست‌نوشته او که مربوط به یک روز قبل از شهادت است، اشاره به خوابی دارد که از دیدارش با حضرت زهرا (س) خبر می‌دهد.

در این یادداشت آمده است: «دیشب خواب دیدم خانمی را تشییع کردیم، تا وقتی در قبر گذاشتیمش در ذهن من اینگونه بود که انگار حضرت زهرا (س) هستند. ولی تعداد تشییع کنندگان خیلی کم و انگشت شمار بود. ناگهان خانم از قبر سر درآورد و بلند شد و شروع کرد به سینه زدن و یا حسین یا حسین (ع) گفتن.»

ماجرای آخرین دستنوشته شهید امیری مقدم و خواب عجیب او+ تصاویر

زمانی که دایی شهید به نام حمید صالحی به شهادت رسید سعید خودش او را داخل قبر گذاشت. بعد هم به قبر کنار حمید که خالی بود اشاره کرد و به دوستانش گفت اینجا جای من است.

ماجرای آخرین دستنوشته شهید امیری مقدم و خواب عجیب او+ تصاویر

11 یازده ماه بعد وقتی سعید شهید شد خانواده به بهشت زهرا (س) مراجعه کردند تا اگر قبر خالی نزدیک سعید بود پیدا کنند. از کارگری که آن اطراف کار می‌کردند پرسیدند آیا شما جای خالی این اطراف سراغ دارید، کارگر کنار مزار حمید را نشان می‌دهد و تعریف می‌کند که مدتی پیش اینجا را برای شهیدی کنده بودیم که پدرش پشیمان شد و پیکر پسرش را به شهرستان برد و ما دوباره قبر را پر کردیم کسی اطلاع ندارد که این قبر خالی است. سعید را کنار حمید خاک می‌کنند. همانطور که خودش خواسته بود.

ماجرای آخرین دستنوشته شهید امیری مقدم و خواب عجیب او+ تصاویر

 


منبع : دفاع پرس