تاریخ : 1397,چهارشنبه 12 دي13:26
کد خبر : 62958 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

اختصاص پست سازمانی به نیروهای قرارداد کار معین



یکی از ایثارگران درمورد اختصاص پست سازمانی به نیروهای قرارداد کارمعین اشاره به بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی به شماره 533555 مورخ 97/10/2 کرده است. این مسئله صحت دارد. و تصویر آن را از سایت سازمان کپی کردم البته در قسمت بخش نامه ها آن را نمی بیند. در بند اول آن چنین آمده است:

1- به کارگیری نیروهای قرارداد انجام کار معین موضوع تبصره ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری برای انجام وظایف پست سازمانی در دستگاه های اجرایی منوط به رعایت شرایط احراز شغل و سایر ضوابط مربوط می باشد. دستگاه های اجرایی موظف اند به ازای تعداد نیروهای قرارداد انجام کار معین از مجموع پست های بلاتصدی خود مسدود نموده و تعداد و عناوین پست های مسدودی رابه این سازمان اعلام نمایند.

2- برای اخذ مجوز به کارگیری نیروهای قرارداد انجام کارمعین، دستگاه های اجرایی باید عنوان پستی که مقرر است وظایف آن به نیروی قراردادی واگذار گردد، به همراه عنوان شغلی که پست در آن تخصیص یافته است را برای تطبیق با شرایط احراز به این سازمان اعلام نمایند.
 این بخشنامه چه کمکی می تواند به فرزندان ما کند؟ باتشکر

پاسخ:

بله با عنایت به اینکه برای پرسنل قراردادی پست سازمانی تخصیص پیدا کرده ولی به نظرم سازمان امور اداری واستخدامی در بخشنامه ای جداگانه اعلام نموده برای پیمانی شدن الزاما" باید در آزمون شرکت کنند، به هرحال به نظرم تبدیل وضع از قراردادی به پیمانی یا رسمی شدن الزاماً نیاز به شرکت در آزمون دارد.


کد خبرنگار : 20