تاریخ : 1397,چهارشنبه 19 دي16:18
کد خبر : 63082 - سرویس خبری : اخبار

تقدیر جمعیت جانبازان از حمایت قاطع مجلس از ایثارگران


تقدیر جمعیت جانبازان از حمایت قاطع مجلس از ایثارگران

در پی عودت مسوولیت بیمه جانبازان و آزادگان به بنیاد شهید، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی از مجلس حامی ایثارگران و رای قاطع اکثریت نمایندگان به این مصوبه تقدیر کرد.

فاش نیوز - در پی عودت مسوولیت بیمه جانبازان و آزادگان به بنیاد شهید، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی از مجلس حامی ایثارگران و رای قاطع اکثریت نمایندگان به این مصوبه تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت جانبازان، به دنبال پیگیری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و جمعی از نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی حامی حقوق جانبازان و ایثارگران در خصوص وضعیت بیمه ایثارگران، اکثریت قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، چهارشنبه 19 دی ماه 1397 با طرح اصلاح ماده ۱۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موافقت کردند.

 هدف از ارائه این طرح از سوی نمایندگان، رفع مشکل بیمه تکمیلی خانواده های ایثارگران بوده است که با رای اکثریت در جلسه امروز میسر شد.

 آنگونه که علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفته است، رییس سازمان برنامه و بودجه قول اجرای این اصلاحیه در سال ۹۸ را داده و پس از طی مراحل قانونی این مصوبه، از ابتدای سال آینده اجرا خواهد شد.

بر اساس این ماده اصلاحی، تأمین ۱۰۰ درصد هزینه بهداشتی درمانی به صورت بیمه سلامت، بیمه همگانی، بیمه مکمل و بیمه خاص (خدماتی که مشمول قوانین بیمه همگانی و تکمیلی نمی‌گردند) خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان بر عهـده دولت بوده و اعتبـارات آن هر ساله بر اساس تعداد و سرانه در قوانین بودجه سنواتی به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافته منظور می‌شود.

با اصلاح این ماده، ارائه خدمات بهداشی و بیمه درمانی مکمل آزادگان، جانبازان، ایثارگران شاغل و غیرشاغل، بازنشسته و والدین، همسران و فرزندان شهدا و افراد تحت تکفل آنان برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت.

به این ترتیب مقرر شد تعهدات دستگاه های اجرایی و بیمه های ذی ربط در این خصوص تا پایان سال 97 به بنیاد شهید و امور ایثارگران منتقل شود.
در عین حال اجرای احکام این ماده مانع ارائه خدمات بیمه درمانی تکمیلی توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط به کارکنان شاغل موضوع این ماده نیست.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که پیش از این برای پیگیری عودت بیمه ایثارگران به بنیاد شهید چند نوبت با رییس جمهور، رییس مجلس و دیگر نهادهای تصمیم ساز مکاتبه کرده بود، ضمن ابراز خرسندی از به ثمر نشستن پیگیری مطالبه بر حق جانبازان و ایثارگران، از رای قاطع مجلس حامی ایثارگران به طرح اصلاح ماده مذکور از قانون جامع خدمات ایثارگران تقدیر کرد.


کد خبرنگار : 17