تاریخ : 1397,پنجشنبه 20 دي15:20
کد خبر : 63107 - سرویس خبری : اخبار

رویتر:

ناوهای جنگی ایران تا حیاط خلوت آمریکا پیش می‌روند




خبرگزاری رویتر  در گزارشی خاطرنشان کرد، نیروی دریایی ایران به آب‌های آمریکا نزدیک می‌شود.
اخیرا امیردریادار «تورج حسنی‌مقدم» جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اعزام ناوگروه به اقیانوس اطلس  گفته بود: اعزام این ناوگروه از ماه مارس انجام خواهد شد.
رویتر ضمن انتشار این مطلب افزود: این اعزام در حالی انجام می‌شود که جمهوری اسلامی ایران به دنبال افزایش دامنه عملیاتی نیروهای دریایی خود در حیاط خلوت آمریکا، دشمن سرسخت خود است.
ایران حضور ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج ‌فارس را به عنوان یک نگرانی امنیتی قلمداد می‌کند و ناوگان دریایی این کشور به دنبال مقابله با آن از طریق نشان دادن پرچم خود در نزدیک آبهای آمریکاست.
رویتر نوشت: ناوشکن سهند دارای عرشه پرواز برای بالگردها است و ایران می‌گوید این عرشه به سلاح‌های ضدکشتی و ضدهوایی، موشک‌های سطح به سطح و سطح به هوا مجهز می‌باشد و دارای قابلیت‌های جنگی الکترونیک است.
امیردریادار حسنی، دسامبر(آذر-دی) گذشته گفته بود ایران به زودی دو تا سه فروند کشتی را برای انجام ماموریت در ونزوئلا اعزام می‌کند.
یک مقام ارشد نظامی ایران نیز ماه گذشته گفت که این ناو می‌تواند تا آبهای اطلس پیش برود زیرا ناوهای هواپیمابر آمریکایی اجازه یافته‌اند به اطراف آبهای بین‌المللی اطراف ایران نزدیک
شوند. این گزارش اضافه کرد: ناوگان دریایی ایران در سالهای اخیر دسترسی دریایی خود را گسترش داده و کشتی‌هایی را به اقیانوس هند و خلیج عدن برای حفاظت از کشتی‌های ایرانی از خطر دزدان دریایی سومالیایی اعزام کرده است.
ایران هشدار داده اگر تحت فشارهای آمریکا نتواند نفت خود را بفروشد، هیچ کشور دیگری در منطقه قادر به فروش نفت خود نخواهد بود. این کشور همچنین تهدید به بستن تنگه هرمز کرده است.
در سالهای اخیر خلیج فارس، صحنه رویارویی گاه و بی‌گاه سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش آمریکا بوده است.