تاریخ : 1397,شنبه 22 دي13:05
کد خبر : 63113 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

در آستانه تعیین بودجه ۹۸



جانباز احمدی- خیلی از ایثارگران از شما سپاسگزارند بابت اینکه این جا محلی برای درد دل و همینطور پیگیری مشکلاتشان شده است. خدای بزرگ اجروپاداش اخروی و دنیوی به شما عنایت فرماید. الان که در آستانه بررسی لایحه بودجه سال 98 هستیم، جا دارد شما عزیزان هم اطلاع رسانی کنید که طلب ایثارگران در بودجه سال آینده دیده شود و آن هم با ضرورت به این دلایل:

1- ایثارگران حق برگردن جامعه ونظام دارند که حداقل به موقع حقشان پرداخت گردد.
2- ایثارگران عموما" سنشان بالای 55تا 60سال و هر روز شاهد فوت این عزیزان به دلایل سنی وجراحت جسمی وروحیشان هستیم.پس نگذاریم تضییع حقوق شوند و به سرای آخرت سفر کنند.
3-    چند صباحی که از عمر شریفشان باقی مانده حق قانونی آنها را بپردازند.
4- برخی ایثارگران بیش از 35 سال از مجروحیت آنها می گذرد ولی وفق قانون هنوز بازنشست نشده و مزایای خودرا دریافت نکرده اند. (حالت اشتغالی ها)
5- وظیفه بگیران سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح – ساتا- (سربازان وبسیجیانجانباز-آزاده ) بیش از هرقشر ایثارگری تضییح حقوق شده اند؟ به این دلیل که وفق قانون نیروهای مسلح (ارتش) بایداز زمان مجروحیت و جانبازی حقوق وظیفه شان برقرار گردید در حالیکه برای این عزیزان در ارتش اقدام ولی در سپاه با تاخیر چندین ساله و درنهایت در انتهای سال91 برقرار وآن هم بتدریج وبه شکلی که هنوز تعدادی ازاین عزیزان حقوق وظیفه شان برقرار نگردیده است!!! این خود نوعی دوگانگی در اجرای قانون در خصوص این عزیزان است که سربازان ارتش از همان ابتدا دریافت ولی مابقی هنوز درپیچ اجرا مانده اند!!
6- حالا به هردلیل برقراری حقوق وظیفه (ماده 38 وتبصره آن در قانون خدمت رسانی به ایثارگران) دیر اجرا شده وهنوز هم کامل نشده جای خودش؛ اما  آیا حق این عزیزان نیست که خیلی خیلی  دیر حقوقشان برقرار شده لااقل معوقات آن براساس قانون مصوب مجلس به موقع پرداخت گردد؟؟
7- عرضمان این است: برقراری حقوق وظیفه بسیار دیر انجام شد (انتهای سال 1391) وجانباز وآزاده مشمول ماده 38 وتبصره ی آن می بایست از زمان دفاع مقدس اینرا دریافت می کردند که به هردلیل این تاخیر چندین ساله از دست رفت حالا : لااقل معوقه این مدت کوتاه (سال 1391 تا زمان برقراری حقوق وظیفه در سال های بعد از 91) را در بودجه سال آینده آورده شود که گوشه ای از حق این قشر معزز در این سال های پیری جبران شود.


از فاش نیوز خواهش داریم در این خصوص مثل همیشه پیگیر حقوق ایثارگران باشد


کد خبرنگار : 20