تاریخ : 1397,شنبه 22 دي15:01
کد خبر : 63118 - سرویس خبری : اخبار

طی مراسمی باشکوه

یاد و راه جانباز شهید «قبادی» گرامی داشته شد


یاد و راه جانباز شهید «قبادی» گرامی داشته شد

مراسم اولین سالگرد شهادت جانباز نخاعی، "محمدقبادی" روز گذشته باحضور جانبازان، ایثارگران و گروه کثیری از دوستان و دوست داران آن شهید برگزار شد.

فاش نیوز - مراسم اولین سالگرد شهادت جانباز نخاعی، "محمدقبادی" روز گذشته باحضور جانبازان، ایثارگران و گروه کثیری از دوستان و دوست داران آن شهید برگزار شد.

به گزارش خبرنگارما، این مراسم که از ساعت 10 صبح با حضور تعدادی از جانبازان نخاعی و خانواده این شهید گرانقدر با قرائت زیارت عاشورا بر سرمزار جانباز شهید قبادی، در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا آغاز شد، یاد و نام این فعال حوزه فرهنگی و رسانه گرامی داشته شد.

بنابر این گزارش، از ساعت 14 دیروز هم، مجلس بزرگداشتی از سوی خانواده شهید قبادی در مسجد نظام مافی، واقع در خیابان آیت الله کاشانی تهران برپا شد که جمع زیادی از جانبازان ویلچری و دیگر ایثارگران در آن حضور داشتند.

در این مراسم که تعدادی از روحانیون نیز حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین "دکتر عبدالملکی" در باره ویژگی های این شهید به ایراد سخن پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود در باره انجام تکالیف هر شخص، با بیان این که شهید قبادی با اینکه جانباز قطع نخاعی بود، ولی با شرایط بسیار سختی که داشت سعی می کرد به وطیفه خود به نحو احسن عمل کند، افزود: دوستان و جانبازانی که ایشان را از نردیک می شناسند شهادت می دهند که لحظه ای از رسیدگی و پیگیری امور مربوط به مشکلات ایثارگران و جانبازان دریغ نمی کرد و با راه اندازی گروه هایی در شبکه های اجتماعی، مشکلات ایثارگران را به مسئولین منتقل می کرد.

حجت الاسلام عبدالملکی در بخش دیگری از سخنرانی خود مسئولین را به انجام درست وظایف فراخواند و گفت: ایثارگران و جانبازان با اهدای جان و اعضای وجود خویش، به تکالیف خود عمل کرده اند و این مسئولین هستند که با سیاست زدگی و باندبازی، نه تنها از مشکلات ایثارگران مطلع نیستند که با قبول مسئولیت، به دنبال منافع شخصی و سیاسی خود هستند.

وی همچنین با بیان اینکه اکنون این مدافعین حرم هستند که در تداوم ایثارگری ایثارگران در دفاع مقدس، در اوج مظلومیت و غربت از منافع تشیع، ایران و ایرانی دفاع می کنند، افزود: سیاست بازان دنیاطلب بدانند که راه و رسم ایثار و شهادت ادامه دارد و تازمانی که این روحیه در بین مردم وجود دارد آنها به اهداف پلید خود دست نخواهند یافت.

در پایان این مراسم، ذکر مصیبت و مداحی یکی از ذاکرین اهل بیت علیهم السلام، حال و هوای معنوی خاصی به مجلس بخشید.

گفتنی است جانباز نخاعی جبهه‌های دفاع مقدس،‌ شهید حاج «محمد قبادی» پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی ازمجروحیت، قطع نخاعی و بیماری، روز جمعه ۲۲ دی‌ماه به یاران شهیدش پیوست.

او سال ۱۳۴۱ در تهران متولد شد و در ۲۰ سالگی برای دفاع از دین و میهن به جبهه‌های جنگ اعزام شد و در فروردین سال ۱۳۶۲ در حالی که عضو واحد تخریب تیپ سیدالشهدا «علیه‌السلام» بود، شامگاه عملیات والفجرِ یک در شمال فکه مجروح و به درجه رفیع جانبازی نایل شد.


کد خبرنگار : 21