تاریخ : 1397,شنبه 22 دي14:42
کد خبر : 63120 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

هلاکت ۶ فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در عملیات پهپادی انقلابیون یمن



ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با انجام عملیات پهپادی موفق در پایگاهی در لحج، تجمع نظامیان وابسته به ائتلاف متجاوز را هدف قرار دادند، در این حمله 6 نفر کشته و 20 نفر زخمی شده‌اند.

صبح پنجشنبه در محل یک رژه نظامی در پایگاه «العند» در استان لحج در جنوب یمن صدای انفجاری شدید شنیده شد. دقایقی پس از انتشار خبر، مشخص شد صدای انفجار به دلیل عملیات پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی بوده است. بر اساس گزارش پایگاه «المشهد الیمنی»، در پی این عملیات عبدالله النخعی رئیس‌ستاد مشترک دولت مستعفی یمن زخمی شد و چند فرمانده بلندپایه نظامی کشته شدند. شبکه العربیه اعلام کرد که در این حمله 6 نفر کشته  و 20 نفر زخمی شده‌اند.
بنا به این گزارش، «صالح الزندانی» معاون رئیس‌ستاد مشترک ارتش دولت مستعفی یمن، «محمد صالح» رئیس‌دستگاه اطلاعات دولت مستعفی و «ثابت جواس» از فرماندهان نظامی این دولت، از دیگر مجروحان هستند. در همین راستا شبکه «المسیره» گزارش داد یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیاتی علیه مزدوران در پایگاه العند واقع در جنوب یمن انجام دادند. در این گزارش آمده عملیات مذکور پس از رصد دقیق تحرکات نیروهای متجاوز در داخل پایگاه العند انجام شد. این عملیات با دقت بالایی که داشته منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است.  المسیره تاکید کرد، اما منابع سعودی فقط به کشته شدن 6 نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف اعتراف کردند. از سوی دیگر سرتیپ محمد المنصور کارشناس نظامی یمنی تاکید کرد، عملیات یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی، اتاق مرکز فرماندهی پایگاه را که افسرانی از موساد رژیم اسرائیل و افسران خارجی دیگر در آن حضور داشتند، هدف قرار داده است. به گفته وی، این پایگاه علاوه‌بر اینکه به عنوان اتاق عملیات استفاده می‌‌شود، مرکز تجمع مزدوران و سلفی‌ها و مزدوران کشورهای آفریقایی برای جنگ با ارتش و کمیته‌های مردمی و تجاوز به ملت یمن است.
علاوه‌بر این شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با استفاده از پهپاد «قاصف ۲» مراکز تجمع ارتش سعودی به همراه برخی فرماندهان را در استان عسیر عربستان نیز هدف قرار داد.
 تشکیل کمپین ضد امارات در یمن
از سوی دیگر، در یمن جبهه‎ای به نام «جبهه ملی مقاومت در برابر حضور امارات در یمن» ایجاد شده و هدف آن، توقف گسترش مداخلات امارات در یمن و تعمیق بحران این کشور اعلام شده است. شبکه خبری «الجزیره» قطر پنجشنبه گزارش کرد که برخی از فعالان و سیاستمداران حاضر در شبکه‌های اجتماعی این کمپین را راه‌اندازی کردند. یاسر الیمانی از سران حزب «المؤتمر الشعبی العام» (کنگره مردمی) وابسته به «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری پیشین یمن از جمله سیاستمدارانی است که با انتشار فایل‌های ویدیویی، این کمپین را آغاز کرد. الیمانی از همه کسانی که مخالف سیاست امارات در یمن هستند خواست که پیوستن خود به این کمپین را اعلام کنند؛ کمپینی که برای مقابله با حضور امارات در یمن از طریق یک اقدام واحد و یکپارچه است.
10 میلیون یمنی در معرض خطر قحطی
خبر دیگر اینکه، مارک لوکوک معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه درباره پایبندی طرف‌های یمنی به توافق صلح یمن در سوئد (استکهلم) ابراز خوشبینی کرد اما درباره وضعیت مردم هشدار داد. لوکوک وضعیت یمن را فاجعه‌بار خواند و تأکید کرد که بیش از 24 میلیون یمنی یعنی 80 درصد ساکنان نیازمند  کمک‌های انسان‌دوستانه هستند. وی با تأکید بر اینکه 10 میلیون یمنی در معرض خطر قحطی قرار دارند، اعلام کرد که بیش از سه میلیون نفر از شهروندان این کشور، از یمن مهاجرت کردند.