تاریخ : 1397,سه شنبه 25 دي18:25
کد خبر : 63169 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

توضیحات سیدمحمد جوزی درباره حادثه تأسفبار گلزار شهدای چیذر


توضیحات سیدمحمد جوزی درباره حادثه تأسفبار گلزار شهدای چیذر

معاونت پژوهشی که در کنار استادیوم شیرودی درست کرده ایم، ۶ تا ۷ میلیون آثار شهدا از سراسر کشور آنجا جمع آوری شده و آثار زیادی از خانواده هایشان به این مرکز منتقل و به نوعی زندانی شده است...

فاش نیوز - بنیاد شهید هیچ ارزشی برای شهید و شهادت قائل نیست که در 25 سال گذشته شاهد آن بودیم. بنده به عنوان یک نیروی بنیاد شهیدی که 25 سال است در آن مشغول هستم، هر گونه کار ارزشی و فرهنگی را که بنیاد انجام داده را به نوعی به آن تحمیل کرده اند. مثلا موزه شهدای بهشت زهرا، موزه مرکزی، موزه چیذر، خانه رجایی، کشیدن تصاویر شهدا روی دیوارها کار ما بوده و آن هم بیشتر زمانی که آقای رحیمیان رئیس وقت بنیاد شهید بودند انجام شده است چون برای ایشان این کارها ارزش داشت؛ اما کل بدنه بنیاد شهید این گونه کارها برایش بی ارزش تلقی می شود.

بنیاد شهید در این 25 سال یک نیروی رسمی در گلزار شهدا ندارد. وقتی شهید و شهادت برای بنیاد ارزشی نداشته باشد و آقایی مثل آقای کاشانی مدیر بنیاد منطقه 1 می آید سید محمد جوزی را با 25 سال خدمت برکنارش می کند و یک جوانی را که از کارمندان بنیاد بوده وسواد آنچنانی ندارد، با زد و بند به این سمت منصوب و مسئول موزه می گردد و نتیجه اش این می شود که آرشیو موزه در سطل آشغال پیدا می شود.

ما موزه را تحویل داده بودیم و از همه جا بی خبر، ایثارگری که از مراسم بزرگداشت شهید احمدی روشن برمی گشته، می بیند یک زن و مرد کنار سطل زباله ایستاده اند و مرتب دارند نفرین می کنند. آنها با دیدن برخی عکس ها و آثار شهدا در سطل زباله، بسیار ناراحت می شوند و شروع به عکسبرداری می کنند. برای اینکه نگویند من به خاطر برکنار شدن این کار را کرده ام، به کسی که این صحنه را دیده است گفتم اسم و تلفنش را هم بگوید تا فردا نگویند من این کار را کرده ام.

فرماندار هم ما را احضار کرد و گفتیم این شخص صلاحیت این مقام را ندارد. از فرماندار که توقع حمایت داشتیم گفت نباید این خبر را انتشار می دادید، رضا پهلوی همین موضوع را سوژه کرده! ما هم گفتیم رضا پهلوی غلط کرده و عامل این کار را برکنار کنید تا کارها درست شود. باید با عاملین اصلی برخورد شود و بازخورد اصلی باید این طور باشد.

بنیاد اصلا به دنبال وظیفه اش که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است نیست و خود بنیاد بزرگترین مانع برای ترویج این فرهنگ است.

الان معاونت پژوهشی که در کنار استادیوم شیرودی درست کرده ایم، 6 تا 7 میلیون آثار شهدا از سراسر کشور آنجا جمع آوری شده و آثار زیادی از خانواده هایشان به این مرکز منتقل و به نوعی زندانی شده است. بنیاد خودش بزرگترین مانع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می باشد. پس بنیاد باید یک تجدید نظر جدی داشته باشد. فقط در زمان آقای رحیمیان به این امر توجه شده است و مابقی دوره ها تنگ نظری های زیادی بوده است. چون پول و امکانات کافی برای کار فرهنگی درنظر نگرفتند.

مثلا شهرداری یک سرویس بهداشتی درست می کند، برای آن چند نفر ناظر و پول و امکانات می گذارد. موزه شهدای چیذر با 570 شهید، الان 25 سال است که رها شده و 7 سالی که من بودم یک ریال کمک نکردند. چطور برای تزئین اتاق ها و پرده هایش پول و اعتبار موجود است ولی برای این کارها پول نیست. بر فرض که ندارند، نمی توانند با یک تلفن و تشکر خشک و خالی، از زحمات افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند حمایت معنوی کنند. این کار را هم که نمی کنند بلکه آدم را سکه یک پول می کنند. بعد از 25 سال واقعا دیگر خسته شده ایم. همه می گفتند جوزی رزمنده، برادر 2 شهید و باسواد است؛ ولی الان می گویند به درد ما نمی خورد چون زبان تند و تیز و انتقادی دارد.

حرف آخر اینکه بنیاد شهید در امر شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کوتاهی کرده و به هیچ عنوان هم این کوتاهی را قبول ندارند.

سید محمد جوزی


کد خبرنگار : 17