تاریخ : 1397,سه شنبه 25 دي14:40
کد خبر : 63170 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

تهدید فرزندان ایثارگر برای تبدیل وضعیت ممنوع!



ناشناس- با توجه به اینکه برخی از مسئولین دستگاه های دولتی اقدام به تهدید فرزندان ایثارگران که درخواست تبدیل وضعیت استخدامی از دیوان عدالت داده اند، می کنند. در پرسش و پاسخی از قسمت ایثارگران دیوان کارشناس مربوطه (برادر آقا شاهی) چنین نوشته است که برایتان ارسال می کنم. الان بسیاری هستند که از ترس عدم تمدید قرارداد و اخراج، دادخواست به دیوان نمی دهند.

 این مسئولینی که نیروهای قراردادی را به دلیل دادن دادخواست تبدیل وضعیت به دیوان عدالت اداری، تهدید به اخراج می کنند را می توان از طریق دیوان عدالت اداری شکایت کرد؟ آخه این چه وضعیه که مردم برای حق شان و تظلم خواهی به دیوان شکایت می کنند و آن وقت این افراد بچه هایمان را تهدید می کنند و بعضا قراردادهایشان را تمدید نکرده اند. مگر از جیب باباشون می بخشند که این گونه عمل می کنند.

پاسخ:
 در بند ث ماده 87 قانون برنامه ششم آمده:(ث- به منظور حفظ کرامت ایثارگران و خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، دستگاه های موضوع ماده (2) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز نیستند ایثارگران شاغل در آن دستگاه را به استثنای موارد محکومیت در هیأت تخلفات اداری به عنوان نیروی مازاد (عدم نیاز) معرفی نمایند.) قطعا در صورت عدم نیاز موضوع قابل شکایت می باشد.


کد خبرنگار : 20