تاریخ : 1397,چهارشنبه 26 دي17:25
کد خبر : 63205 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

کمیسیون ماده ۱۶ مسئول رسیدگی به شکایات است



در مورد بازنشستگی شهدا سوال داشتم فقط من و مادرم بتحت تکفل پدرم بودیم اما به دلایلی که بنیاد عنوان کرده پدربزرگ و مادربزرگم هم تحت تکفل قرار گرفتند چطور می شود این حق را پس گرفت. بنیاد شهرستان می گوید چون مادرم ازدواج کرد و ان زمان حقوق را قطع می کردند ما پدر بزرگ و مادربزرگت را در مستمری شریک کردیم برای همین هم در پاداش بازنشستگی تحت تکفل در امده اند؟ لطفا راهنمایی کنید ایا قابل پیگیری هست باید چکار کنم. بنده بیکارم و درامد هم ندارم ولی پدربزرگم مرفه هست و کاملا زندگی راحت و بی دغدغه ای دارد؟

- اگر قبل از شهادت والدین تحت تکفل نبوده اند و بعد از آن هم برابر مقررات متقاضی این امر برای تعیین تحت تکفل بودن اقدامی نکرده و از این جهت مصوبه قانونی ندارند که به افراد تحت تکفل ملحق شوند.  این اقدام بنیاد خلاف قانون است و باید مستمری آنان را جدای از حکم حقوقی شهید پرداخت کند. این اقدامات بنیاد به دلیل محدودیت منابع در اغلب پرداختها و با تخلف صورت می گیرد باید پیگیری کنید.

 

 

 اینجانب جانباز ۲۵ درصد که در سال ۸۷ پست ستاره دار گرفتم و در حال حاضر بدنبال پست بالاتر می باشم با توجه به ارتقا مدرک تحصیلی بارها به اداره تشکیلات محل خدمت مراجعه نمودم اما اجرا نمی کنند.


-  تکلیفی در قانون به جز برای حالت اشتغالی ها در این مورد نیست لکن دستگاه اجرایی به استناد  بند 5 دستورالعمل سازمان امور اداری و استخدامی  به شماره 11/7232 مورخ 20/10/ 77 موضوع پست همطراز جانبازان می تواند در صورتیکه جانباز واجد شرایط احراز پست یا شغل بالاتر باشد نسبت به تغییر پست ستاره دار  او اقدام کند. از طریق بنیاد و به صورت مکتوب این موضوع به دستگاه یادآور شود. این موضوع چون برای دستگاه باتوجه به ستاره دار بودن پست مشکلی ایجاتد نمی کند فقط می توان گفت حسادت متولیان دستگاه مانع می باشد.

 

 

اگر سربازی حالت اشتغال باشد آیا همانند شاغلین نیروهای مسلح از امتیازها برخوردار هست، اگر هست و اجرا نمی شود کجا مراجعه کنیم.

 -  وضعیت استخدامی قبل از حالت اشتغالی جانبازان تاثیری در وضعیت بعد ازحالت اشتغال آنان ندارد و همه حالت اشتغالیها با هر عضویتی اعم از وظیفه  ، کادر و بسیجی  قوانین و مقررات یکسان دارند که متاسفانه نیروهای مسلح ،‌بنیاد و دستگاههای اجرایی در این خصوص تخلف می کنند. کمیسیون ماده 16 مسئول رسیدگی به شکایات شما در این باره است .


کد خبرنگار : 23