تاریخ : 1397,پنجشنبه 27 دي17:30
کد خبر : 63222 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

زند باد سردار جعفری



سلام ، امروز سخنرانی سردار جعفری در افتتاح 5400 پروژه را مطالعه کردم و هنگامی که به مطلبی رسیدم که بیان داشتند بجای توسعه پایدار باید بگوییم پیشرفت اسلامی؛ آه از نهادم برآمد و فکر کردم ایشان چقدر از امیر کبیر بزرگتر و آگاه تر و عاشقتر نسبت به دین و میهن هستند.

فقط خداوند می داند هنگامی که در امتحان اکولوژی شهری دانشگاه بجای پیشرفت اسلامی یا معماری اسلامی نوشتم توسعه پایدار و گذار از سنت به مدرنیته و زندگی روستایی به شهری چقدر آشفته و نگران بودم که غربی ها معماری اسلامی و با شکوه ما را دزدیدند و بجایش معماری مدرنتیه غربی که باعث هرج و مرج و آلودگی خودرویی در شهرها و مشکلات روانی مردم بعد از جنگ جهانی دوم بوده به خورد ملت دادند و نامش را معماری پهلوی اول و دوم گذاشتند.

هنوز در جوامع اندیشمندان معماری جهان میدان نقش جهان اصفهان کاملترین فضای شهری در جهان از لحاظ کلیه استانداردهای شهرسازی علمی و پیشرفته محسوب می گردد و به عنوان مهمترین شاخص های معماری در شهرسازی و فضاهای شهرها استفاده می کنند؛ در حالیکه هرج و مرج معماری پهلوی اول و دوم موجی از ساختمان ها و فضاهای شهری فرسوده و ناکارآمد و ناسازگار و نامطلوب را روی دست مسئولان گذاشته و درمانده شدند.

سال ها قبل پس از فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص اسلامی شدن دروس دانشگاهها هنوز پس از چهل سال از گذشت انقلاب اسلامی مبانی و اصول دروس دانشگاهی بر مبنای دور ریز علوم کهنه و مندرس غربی استوار است که مغز و اندیشه جوانان و دانش پژوهان را مخدوش و مرتجع کرده است.

زنده باد ایران اسلامی و پاینده باد پاسدارانی که نقش مهر و محبت ایرانی و اسلامی را بر قلوب مردم ساکن در مناطق محروم نقش می کنند تا نقشینه عطوفت اسلامی بر قلوب ایرانیان تا ابد زنده و جاودان بماند.


کد خبرنگار : 19