تاریخ : 1397,سه شنبه 02 بهمن19:30
کد خبر : 63307 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

درباره عوارض ثانویه، معافیت و اختصاص خودرو



س- کمیسیون پزشکی اختصاص درصد به عوارض ثانوی را یه کلی منکر می شود. لطفا اگر مستندی در این خصوص هست به اشتراک بگذارید تا بی اطلاعی ما وسیله تضییع حق نشود.

-  برابر ماده 16 آیین نامه اجرایی درصد جانبازی مصوب هیات وزیران که در تاریخ 14/1/89 ابلاغ شده است به شرح زیر:
به عوارض جانبی مستقیم و ثانویه ناشی از مجروحیت طبق این  آیین نامه، درصد ازکارافتادگی تعلق می گیرد. باید کمیسیون برای این عوارض درصد تعیین کند. ضمنا"‌پنهان کاری های بنیاد در خصوص حقوق ایثارگران فقط در این موارد خلاصه نمی شود.

س- اعزامی 1396/12/19 هستم و خدمت 2ماه آموزشی و یک ماه دور کد و در مجموع 4ماه دوره سربازی را گذراندم و چون پدرم 29ماه سابقه حضور در جبهه را داشت معافیت گرفتم و تسویه حساب من 1397/4/24 بود. چند روز پیش رفتم نظام وظیفه گفته شد به خاطر غیبت 6 ماه پشت دفترچه جریمه شده اید بنابر این من مبلغ 570تومن پول غیبت به حساب ارتش واریز کردم. الان به نظر شما باید چه کارکنم؟

- رسیدگی به غیبت باید انجام  شود و سپس اقدامات معافیت و کسر خدمت  انجام می گیرد. این موضوع به حسب قانون درست است لکن مشکل آن جایی است که تعلل ستاد کل، مجلس و ... باعث شد ایثارگران در استفاده از قانون با تاخیر مواجه شوند و به همین علت ناچار به غیبت شدند. ستاد کل برای این معضل باید فکری بکند تا ایثارگران دچار خسران نشوند.

س- من فرزند جانباز ٦٥درصد و آزاده به مدت ٧سال اسارت هستم. در راستای اینکه به جانبازان هر١٠سال طبق قانون یک خودرو اقساطی با قسط ١٠ ساله باید داده شود، در مورد إجرائی شدن آن توضیح دهید؟

- چنین قانونی نداریم. آخرین مصوبه در این باره ماده 45 قانون جامع خدمات رسانی است که به دلیل کوتاهی دولت و بنیاد هنوز آیین نامه اجرایی آن بعد از هفت سال تهیه نشده است تا ایثارگران تکلیف خود را بدانند.


کد خبرنگار : 23