تاریخ : 1397,پنجشنبه 04 بهمن13:30
کد خبر : 63364 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تذکر برای توجه به معیشت خانواده ایثارگران!


تذکر برای توجه به معیشت خانواده ایثارگران!

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: در بودجه سال ۹۸ به مسائل ایثارگران توجه نشده است و ما از این موضوع نگرانیم!

فاش نیوز- رییس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: در بودجه سال 98 به مسائل ایثارگران توجه نشده است و ما از این موضوع نگرانیم

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق اظهار داشت: در مواد 86 تا 90 قانون برنامه ششم توسعه کشور در خصوص حق و حقوق ایثارگران، 50 حکم در این چند تا ماده آمده است.

 وی افزود: به طور مثال در بند الف ماده 89 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شده است تا در طول اجرای قانون برنامه، سالانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن فقط یک بار با سود حداکثر 4 درصد به تعداد 50 هزار نفر از رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه و آزادگان وام مسکن ارائه دهد که متاسفانه هنوز انجام نشده است.

 سخنگوی کمیسیون فضائی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: همچنین در بخش دیگری از این مواد به جای دولت، بانک مرکزی موظف شده است تا همه ساله حداقل 10 درصد از منابع قرض الحسنه تمامی بانک ها و موسسات پولی و اعتباری دولتی را در چارچوب بودجه سنواتی جهت اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال به این امر اختصاص دهد.

 نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه کشور یادآور شد: در مواد 86 تا 90 قانون برنامه ششم توسعه کشور که به تصویب نمایندگان ملت رسیده است، ایثارگران در پرداخت هزینه های حق الثبت و سایر حقوق دولتی مربوط به خرید و فروش، تعیین درصد وام خرید یا ساخت مسکن از 70 درصد معافیت برخوردارند اما متاسفانه به هیچ کدام از اینها عمل نمی شود.

 حجت الاسلام نوروزی رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از بی توجهی به نیازهای معیشتی و رفاهی جامعه ایثارگری در لایحه بودجه سال آینده متذکر شد: از نمایندگان عزیز کمیسیون تلفیق درخواست دارم که به این موضوع توجه فرمایند که در لایحه بودجه 98 که از سوی دولت به مجلس ارائه شده اصلا عنایت خاصی به امور ایثارگران نشده است و ما نگرانیم چرا که این قشر بزرگ واقعا" در نظام جمهوری اسلامی حقی دارند.

 رییس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم تاکید کرد: من انتظار دارم همکاران عزیزم در رابطه با بسیجیان معسر که از حداقل معیشت هم در جامعه برخوردار نیستند توجه خاصی شود.

وی در پایان تصریح کرد: خواهش من این است که همکاران ما در کمیسیون تلفیق موارد مطرح شده را در بودجه سال 98 مورد توجه قرار بدهند.

پایان


کد خبرنگار : 18