تاریخ : 1397,شنبه 06 بهمن13:52
کد خبر : 63410 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

کجاست امکانات برای رزمندگان؟!



الف-ب- با تشکر از آقای دکتر نوروزی که به موارد بسیار مهمی اشاره کرده اند و با توجه به بودجه سال 98 بسیاری ضروری است که رزمندگان نیز به ترتیب اولویت و میزان حضور در جبهه از سال 98 صاحب مسکن مناسب شود. برای مثال دولت محترم می تواند در سال 98 به رزمنده های بالای 3 سال جبهه وام مسکن بدهد.
 
 در سال 99 به رزمنده های بالای دو سال و در سال 1400 به رزمنده های بالای یک سال و در سال 1401 به سایر رزمنده ها وام مسکن کم بهره بدهد. به این ترتیب با یک برنامه درست، مهمترین دغدغه رزمندگان که تامین مسکن است حل خواهد شد و اگر همین کار را از 10 سال پیش شروع کرده بود، الان همه ایثارگران صاحب خانه بودند. همچنین فرزندان رزمندگان نیز به سن ازدواج رسیده اند و ضروری است دولت محترم با توجه به شرایط خاص پدرانشان که کم درآمد هستند و طی سی سال گذشته ضعیف نگه داشته شده هستند، در جهت توان افزایی خانواده های محترم رزمنده ها، وام و هدیه ازدواج دو برابری را همچون جانبازان تصویب نماید. ضرروی است نمایندگان محترم مجلس کمک کنند تا قانون برنامه ششم به درستی اجرا شود.

 در اینجا از آقای یاوند عباسی مشاور محترم وزیر کشور خواسته می شود نسبت به اجرای تخفیف های بلیط مترو رزمندگان و جانبازان زیر 25 % و سایر موارد مطروحه در قانون دستور اقدام بدهند و مدیرکل محترم وزارت کشور در جهت اجرای مواد قانونی حمایت کنند.

 بسیاری از فرزندان رزمندگان هم اکنون به دلیل شهریه بالای دانشگاه ها از تحصیل دور می مانند و یا با سختی ادامه می دهند. تخفیف 30% شهریه دانشگاه ها حق قانونی فرزندانمان است. از نمایندگان محترم مجلس تقاضا می شود به داد رزمندگان و خانواده هایشان برسید و حداقل حقوق را برای همه ایثارگران واجد شرایط برقرار کنید.


کد خبرنگار : 20