تاریخ : 1397,چهارشنبه 10 بهمن15:09
کد خبر : 63450 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مستمری رزمندگان ۲۰ درصد افزایش یافت


مستمری رزمندگان ۲۰ درصد افزایش یافت

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از افزایش ۲۰ درصدی مستمری رزمندگان معسر در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از افزایش 20 درصدی مستمری رزمندگان معسر در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدمهدی مفتح نماینده ایثارگر مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد: نمایندگان ملت با بررسی تبصره 14 لایحه بودجه سال 98 و جدول شماره 14 آن، با افزایش 20 درصدی حق بیمه سهم دولت برای اقشار خاص و رزمندگان معسر موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این مبنا 20 درصد به مستمری دریافتی رزمندگان معسر در سال آینده افزوده خواهد شد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق متذکر شد: بر اساس یکی دیگر از مصوبات کمیسیون، سازمان بیمه درمانی نیروهای مسلح(ساتا) مکلف شد در سال آینده دفترچه بیمه به رزمندگان معسر که حداقل شش ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی را دارا هستند اختصاص دهد.

مفتح در بخش دیگری از سخنان خود، اختصاص 71 هزار و 400 میلیارد تومان به ریشه کنی فقر مطلق را از مصوبات کمیسیون تلفیق عنوان کرد و اظهار داشت: بر همین مبنا حقوق و مستمری دریافتی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال آینده 20درصد افزایش یافت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان از عدم موافقت نمایندگان ملت در مجلس با افزایش حامل های انرژی خبر داد و گفت: بر این مبنا تغییری در قیمتها و نحوه توزیع حامل های انرژی (بنزین، گازوئیل و گاز) در سال آینده داده نشده است.


کد خبرنگار : 17