تاریخ : 1397,چهارشنبه 10 بهمن14:26
کد خبر : 63498 - سرویس خبری : اخبار

برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه «پلاک ۴۰» در موزه شهدا



مراسم افتتاحیه نمایشگاه «پلاک 40» روز سه‌شنبه 9 بهمن‌ماه با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از مسئولان بنیاد و هنرمندان شاهد و ایثارگر در موزه شهدا برگزار شد.

http://www.isaar.ir/images/docs/000276/n00276624-b.jpg

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در این مراسم بابیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت پس از گذشت 40 سال نیازمند یک بازتولید است، گفت: یکی از ویژگی‌های موجود زنده درون‌زا بودن و تلاش برای بازنگری و بازتولید است، قطعاً در تمامی زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... در کشور پس از گذشت مدتی بازتولید اتفاق خواهد افتاد.
وی افزود: برگزاری نمایشگاهی مانند «پلاک 40» نشان‌دهنده این است که نسل گذشته به‌اندازه توان فعالیت کرده و هنر خود را به نمایش گذاشتند که در این تولیدات می‌بینیم و امروز نسل جدید باید این راه را ادامه داده و بازتولیدی جدید در اقدامات و آثار خود داشته باشند.
حجت‌الاسلام کاویانی راد با اشاره به تکراری بودن نمایش برخی آثار در عرصه فرهنگ خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگ هنوز تولیدات دوران انقلاب و دفاع مقدس مکرر مصرف می‌شود و درنتیجه خزانه خالی می‌ماند و ناچارا واردات صورت می گیرد، بنابراین اکنون باید بازتولید محصولاتی را در نظر داشته باشیم که برای نسل جوان جاذبه داشته باشد تا آنها نیز بتوانند این فرهنگ را حفظ و توسعه دهند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در پایان تاکید کرد: نمایشگاه «پلاک 40» رونمایی از عزم و اراده جدی برای تولیداتی اساسی و نیازی است که پیش روی ما قرارداد.
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح نمایشگاه «پلاک 40» در فرهنگسرای نیاوران با نمایش 40 اثر در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: هیئت داوران تولیدات 7 جشنواره ملی در زمینه‌های تصویرسازی، عکاسی، هنر جدید، حجم و ... را بررسی کردند که از این میان 100 اثر انتخاب شد و اکنون 40 اثر در فرهنگسرای نیاوران و 60 اثر در موزه شهدا تا 23 بهمن‌ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
وی در پایان تأکید کرد: داوران این جشنواره‌ها و صاحبان آثار از هنرمندان شاخصی هستند که به اعتبار آنها هنرمندان دیگر نیز در این جشنواره‌ها شرکت کردند و مجموعه آثار این جشنواره‌ها حاصل هنر منحصربه‌فرد 4 نسل است.
گفتنی است حبیب‌الله صادقی هنرمند فرهیخته نقاشی و داور جشنواره‌های مختلف هنرهای تجسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم به نقش مهم بنیاد در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از طریق ابزار هنر اشاره کرد و بر ضرورت ارتباط بنیاد با هنرمندان فرهیخته کشور به‌ویژه نسل جوان تأکید کرد.


منبع : ایثار