تاریخ : 1397,پنجشنبه 11 بهمن13:01
کد خبر : 63527 - سرویس خبری : اخبار

نقش روزنامه‌نگاران فراری در بازی مشترک ترامپ و BBC




سفیر ایران در لندن، شبکه دولتی انگلیس را متهم کرد که برای مشروعیت بخشیدن به تحریم‌های آمریکا تلاش می‌کند.
بعیدی‌نژاد با اشاره به برخی دروغ پراکنی‌های BBC نوشت: «بی‌بی‌سی پروژه‌ای را در راستای مشروعیت بخشیدن به تحریم‌های آمریکا آغاز کرده است. آمریکایی‌ها چندین سال است که ادعاهای زیادی از وجود هزاران سنداز فعالیت های چندین شرکت مستقر در خارج از ایران و از فعالیتهای اشخاص داخلی و خارجی در دور زدن تحریمها علیه ایران مطرح می‌کنند. آنچه امروز مسلم است اینکه حالا در یک تقسیم مسئولیت، بسیاری از ایمیل‌ها و اسناد فارسی توسط سازمانهای اطلاعاتی آمریکا برای افشای علنی افراد و شرکتهای خارجی و ایرانی درگیر در دور زدن تحریم‌ها در اختیار بی‌بی‌سی فارسی قرار گرفته است.
هدف اصلی این پروژه در این شرایط خاص ترساندن شرکتهای خارجی در معامله با ایران و اضافه نمودن اسامی جدید اشخاص و شرکتها به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکاست.
بی‌بی‌سی فارسی امروز در آستانه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نباید به خود اجازه دهد که به ابزاری در دست تیم ترامپ تبدیل شده و در خیانتی تاریخی علیه ملت ایران با تیم ترامپ شریک شود.»
این حقیقت تلخ که از زبان سفیر کشورمان در لندن بازگو شده، در حالی است که بخش فارسی شبکه بی‌بی‌سی عمدتاً توسط روزنامه‌نگاران فراری فعال در نشریات اصلاح‌طلب و برخی روزنامه‌نگاران دوره پهلوی اداره می‌شود و باید پرسید چرا این عناصر حامی تحریم ایران، در نشریات مدعی اصلاح‌طلبی حضور داشته، پرورش یافته و سپس به BBC منتقل شده‌اند؟!