تاریخ : 1397,دوشنبه 15 بهمن16:29
کد خبر : 63591 - سرویس خبری : اخبار

۱۵۳هزار تهرانی مشمول بیمه تکمیلی ایثارگران هستند



رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: در تهران ۵۷ هزار نفر مشمول بیمه همگانی و ۱۵۳ هزار نفر مشمول بیمه تکمیلی هستند.

153 هزار تهرانی مشمول بیمه تکمیلی ایثارگران هستند

نادر نصیری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در نشست خبری خود پیرامون برنامه‌های بنیاد شهید تهران گفت: 40 هزار دیدار از خانواده‌های شهدا از دهه فجر تا 22 اسفندماه امسال (بزرگداشت روز شهید) در سراسر کشور در نظر گرفته شده که در استان تهران نیز در حال اجراست.

نصیری گفت: یک میلیون و 700 هزار نفر مشمول بیمه تکمیلی ایثارگران می‌شوند که در تهران 57 هزار نفر مشمول بیمه همگانی و 153 هزار نفر مشمول بیمه تکمیلی هستند. در حال حاضر همه جانبازان پنج تا 70درصد شامل دریافت خدمات درمانی هستند. برای جانبازان شیمیایی بر اساس تشخیص پزشک مربوطه اردوهای درمانی کوتاه مدت برای بهبود وضعیتشان در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود:  86 هزار پرونده در بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ وجود دارد که از این تعداد 25 هزار شهید، 55 هزار جانباز و بیش از 5800 آزاده است. در حال حاضر 4 مرکز آسایشگاهی در تهران بزرگ به 1750 جانباز 70 درصد خدمات ارائه می‌دهند و تعدادی از این جانبازان به علت وضعیت خاص خود، در این مراکز حضور مستمر دارند. چهار مرکز مشاوره و یک مؤسسه فرهنگی، هنری و ورزشی نیز خدمات مورد نظر را به جانبازان ارائه می‌دهند.

نصیری در ادامه تصریح کرد: البته بزرگترین مرکز تفریحی و ورزشی و توانبخشی در تهران در زمینی به وسعت 32 هزار مترمربع در حال ساخت و تکمیل است و تاکنون بیش از 60 میلیارد تومان هزینه شده است. برای تامین بخش باقی مانده آن به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. بخش ورزشی آن سال گذشته افتتاح شد و مجموعه فرهنگی نیز تا 22 اسفند امسال افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم