تاریخ : 1397,سه شنبه 16 بهمن19:09
کد خبر : 63629 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

موافقت‌مجلس‌با فوریت‌بررسی مقطع تحصیلی بالاتر رزمندگان


موافقت‌مجلس‌با فوریت‌بررسی مقطع تحصیلی بالاتر رزمندگان

نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان دوران دفاع مقدس موافقت کردند.

فاش نیوز - نمایندگان ملت با یک فوریت طرح اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان دوران دفاع مقدس موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح استفساریه جزء شش بند 3 ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه درباره اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور در جبهه، موافقت خود را با یک فوریت بررسی آن را اعلام کردند.

حجت الاسلام حسن نوروزی، رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس، به عنوان طراح اصلی طرح اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مراجعات خود، با تقاضای بسیاری از رزمندگان و بسیجیان برای بهره مندی از اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر مواجه هستند؛ در حالی که بر اساس شبهه ایجاد شده، این بهره مندی، استفاده از حقوق اجتماعی بوده است و این موضوع نارضایتی جامعه ایثارگری را در پی داشته است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس یادآور شد در ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه آمده است مطابق قوانین مربوطه، برای رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه های دفاع مقدس در حقوق و مزایای اجتماعی این قانون ابلاغ و اجرا شد، اما پس از مدتی معاون استخدامی رئیس جمهور ایجاد شبهه کرد که منظور حقوق اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، نمایندگان ملت در پایان با 123 رای موافق، 30 رای مخالف و 5 رای ممتنع ه یک فوریت طرح رای دادند و مقرر شد طی یک ماه آینده در دستور مجلس قرار گیرد.


کد خبرنگار : 17