تاریخ : 1397,شنبه 27 بهمن14:33
کد خبر : 63676 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

جون بده کالا بده، یه چیزی بالا بده!


جون بده کالا بده، یه چیزی بالا بده!

«جون بده کالا بده، یه چیزی بالا بده»، حال و روز بدهکاری ما شده که هر کاری کنیم به تمام دنیا بدهکار و مورد انواع تهمت های ناروا قرار داریم. در حالی که خداوند بهتر می داند...

نام آشنا - شعر که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. وقتی احساس واقعی باشد اینطور شعری سلیس و روان و با معانی ممتد و همچون خبری از آسمان می بارد.

 متاسفانه بسیاری از اشعار انقلاب انگار به زور سروده شدند و مثل لحاف چهل تکه کلمات سرهم بندی می شوند که در معنی نیز همانطور منقطع و تکه تکه به هم دوخته شدند.

 می دانیم شعر فارسی روان و با محتواست و مستقیم بر دل می نشیند و اعجاز می کند. یقین داریم اشعار زورکی هیچگونه تاثیری در وجود مخاطب ایجاد نمی کند بلکه نتیجه معکوس به جا می گذارد.

 مدت هاست کارخانه قوزی برای ساخت شعر از کار افتاده و هیچ جنبشی وجود ندارد. انگار تک تک اعضای وجودم با هم قهرند. گاهی فکر می کنم حق دارند چون در طول عمرم خیلی آسیب ها و درد و رنج های بی حاصل تحمل کردند که هیچ نتیجه ای برای خودم و اطرافیان نداشته است.

 برای هر موضوعی به دادگاه مراجعه کردیم؛ طرف مقابل در گوش قاضی پچ پچ کرد و تمام حق و حقوقم را ضایع کردند. می گویند ایشان موجی است و ما از او می ترسیم! اگر از خودم یا دیگران سوال کنند، تا امروز کسی صدای بلند مرا نشنیده و تمام دردها را از درون تحمل می کنیم تا کسی آزار و اذیت نشود. دوستان می دانند صدای بلند چقدر زجر آور است اما انگار مهر موجی بر پیشانی هر شخصی خورد به معنی دیوانه زنجیری و خطرناک می باشد. تمام دنیا قبول دارند اما بنیاد زیر بار نمی رود.

 بیش از سی سال از مجروحیت گذشته و روزانه مشت مشت قرص آرام بخش مصرف کردیم و بخشی از عمرمان در اتاق های عمل و روی تخت بیمارستان ها گذشته اما همان روزها روی پای خود کار کردیم و دستمان جلوی کسی دراز نشده حالا نمی دانم چرا بدهکار شدیم و مجبوریم به دوست و دشمن حساب پس بدهیم و همیشه و در همه حال در سکوت کامل حقوقمان پایمال شود. اگر اعتراض کنیم می گویند وای این موجی است.

 یکی نیست بگوید چطور وقتی فرزندان نابغه و تعدادی فرزند شهید را مومن و متعهد به جامعه تحویل دادیم یا رتبه اول استان در کشور را کسب کردیم و اعلام می کنند، کسی نمی گوید فلانی موجی است؟! چرا وقتی نمرات کارنامه دروس تخصصی دانشگاه به ترتیب 20 ردیف شده، کسی نمی گوید موجی هستی؟ خلاصه دلمان خون شده!

همیشه گفتیم «جون بده کالا بده، یه چیزی بالا بده»، حال و روز بدهکاری ما شده که هر کاری کنیم به تمام دنیا بدهکار و مورد انواع تهمت های ناروا قرار داریم. در حالی که خداوند بهتر می داند. والله از تمام دنیا بالاتر و طلبکاریم زیرا مولا امیر المومنین (ع) از قول حق تعالی ما را در بالاترین قله و نقطه رفعت اسلام یعنی جهاد فی سبیل الله قرار داده است. حالا بگو بر منکرش لعنت و بر مجاهدین فی سبیل الله صلوات


کد خبرنگار : 20