تاریخ : 1397,یکشنبه 21 بهمن13:24
کد خبر : 63724 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

فتح الفتوح و دستاوردهای اصلی انقلاب


فتح الفتوح و دستاوردهای اصلی انقلاب

قطعا آنچه پس از انقلاب اتفاق افتاده با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست ولی اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب را به این موارد اختصاص دهیم قطعا ظلم بزرگی به انقلاب و...

سجاد قنبری

دکتر سجاد قنبری (جانباز نخاعی) - درآستانه چهل سالگی و بعثت انقلاب، وقتی صحبت از دستاوردهای انقلاب می شود، آنچه به ذهن تبادر می کند پیشرفت های نظام در عرصه های علمی، نانو، موشکی، دفاعی، نظامی، پزشکی، فناوری و ... است که البته همه اینها هم درست است. قطعا آنچه در این زمینه ها پس از انقلاب اتفاق افتاده با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست ولی اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب را به این موارد اختصاص دهیم قطعا ظلم بزرگی به انقلاب و نقش آن در سیر پیشرفت بشریت و تاثیر آن در نزدیک شدن به آرمان شهر  و ظهور شده است.

آنچه این بین مغفول مانده اصل اصیل انسان است. انسان به عنوان خلاصه عالم و دستاورد نهایی عالم تکوین، موضوع اصلی و هدف اصلی خلق جهان بوده است. مگر غیر از این است که دستاورد خلقت نظام هستی و فرستادن ۱۲۴ هزار پیامبر، پرورش انسان الهی بوده است. مگر دستاورد بعثت پیامبر خاتم چه بوده؟ آیا اگر دستاورد دین اسلام را چیز دیگری غیر از تربیت انسان هایی مانند امیرالمومنین و پرورش افرادی مانند سلمان و مقداد و ابوذر بدانیم، قایل به ظلم عظیم دراین باب نشده ایم؟ اصلا آیا هدف از آفرینش انسان چیزی غیر از رسیدن انسان به جایگاه آخرالزمانیست؛ غیر از این است که باید انسان به مرحله ای از رشد و تکامل برسد که بتواند زمینه ساز ظهور منجی آخرین و حکومت جهانی آخرالزمان باشد؟ پس آیا اگر وقتی صحبت از دستاوردهای انقلاب می کنیم، اگر به امثال شهیدان بهشتی و مطهری و رجایی اشاره نکنیم مرتکب جفا نشده ایم؟ آیا فتح الفتوح اصلی انقلاب غیر از باکری ها و همت ها و ... می باشد؟!

در واقع دستاورد اصلی نطام همین شهدا و جانبازان و ایثارگرانند، دستاورد انقلاب، ظهور و بروز امثال حججی ها و حدادیان هاست؛ دستاورد پرافتخار انقلاب پرورش ملتیست که چهل سال کشتی پرتلاطم کشور اسلامی را در کوران هجمه های کفر سرپا نگه داشته است و علی رغم همه کاستی ها، به بصیرتی رسیده که گوش به فرمان نایب برحق امام زمان، هرجا که لازم بوده وارد شده و آتش فتنه را خاموش کرده است. رسیدن انسان به رشد و بصیرتی که بتواند زمینه ساز ظهور باشد، دستاورد کمی نیست. اینکه ملت ایران تبدیل به الگویی برای آزادی خواهی و مبارزه با استکبار می شود، آنهم در قلب تمدن غربی را نمی توان دستاورد کوچکی شمرد. دستاورد های انقلاب همین جوانان و مردم پرشور و بصیر انقلابی اند که با وحود همه ناملایمات داخلی و خارجی، هر روز افتخار جدیدی می آفرینند و مشکلات و سنگ های پیش روی پیشرفت را یکی پس از دیگری از میان برمی دارند. اگرکسی می خواهد دستاوردهای انقلاب را ببینید فردا فرصت مناسبیست برای دیدن! دستاوردهای انقلاب همین مردم انقلابی درصحنه هستند که فردا گام بعدی پیشرفت را خواهند برداشت؛ پیشرفت به سوی خدا، پیشرفت به سوی معنویت، پیشرفت بسوی ظهور!


کد خبرنگار : 23