تاریخ : 1397,یکشنبه 21 بهمن13:44
کد خبر : 63729 - سرویس خبری : اخبار

آغاز به‌کار دبیرخانه بازخوانی وقایع دهه۶۰



دبیرکل بنیاد هابیلیان آغاز به‌کار رسمی دبیرخانه بازخوانی وقایع دهه ۶۰ را اعلام کرد.

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور) سازمانی مردم‌نهاد است که در سال 1384 به‌منظور تبیین پرونده تروریسم در ایران تأسیس شده است.پرونده حوادث تروریستی در ایران، نام 17  هزار قربانی بی‌گناه را در خود ثبت کرده است که گواهی روشن برخشونت گروه‌های تروریستی و سند تاریخی و انکارناپذیری است در اثبات این واقعیت که کشور ما بزرگترین قربانی تروریسم است.

این بنیاد که تاکنون در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه تبیین دقیق دهه 60 و معرفی شهیدان و جلادان این دهه اقدامات گسترده‌ای صورت داده و دبیرخانه بازخوانی دهه 60 را ایجاد کرده است.

در همین راستا نشست خبری آغاز به کار رسمی دبیرخانه بازخوانی وقایع دهه 60 صبح امروز چهارشنبه 17 بهمن 97 با حضور سید محمدجواد هاشمی نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان, حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.

در این نشست سید محمدجواد هاشمی نژاد فرزند شهید هاشمی نژاد و دبیرکل بنیاد هابیلیان به فعالیت‌های این بنیاد اشاره کرد و گفت که بنیاد هابیلیان از  13 سال گذشته  با نیت بیان مظلومیت‌های شهدای ترور و اقدامات تروریستی گروهک‌های مختلف بر علیه مردم ایران تأسیس شده و لازم با استفاده از خانواده شهدا و بازماندگان وقایع تروریستی به عنوان اسناد زنده در سطح داخلی و خارجی صدای مظلومیت خودمان را به گوش همه برسانیم.

وی با بیان اینکه بیش از 35 گروهک تروریستی بر علیه مردم ایران اقدامات تروریستی انجام داده اند, گفت که 17 هزار نفر از شهروندان ایرانی توسط گروهک‌های تروریستی به شهادت رسیدند که از این تعداد 12 هزار شهید توسط منافقین شهید شدند. در همین راستا اسناد بسیار زیادی در داخل و خارج در این خصوص و اقدامات تروریستی آنها وجود دارد و ما در این مدت توانستیم این اسناد را از 13 منبع جمع آوری کنیم.

دبیرکل بنیاد هابیلیان ادامه داد و گفت تمام این فعالیت‌ها برای جمع آوری اسناد به صورت مردمی بوده و 12 هزار امضاء از مردم جمع آوری شده تا به جنایت آنها در محاکم بین المللی رسیدگی شود. اگر این اقدامات را بازشناسی و ارائه نکنیم, دشمن درصدد است از همین اقدامات جنایتکاران را خوب جلوه دهد و حافظخ تاریخی مردم را عوض کند.

هاشمی نژاد بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نباید جای شهید و جلاد عوض شود, دبیرخانه بازخوانی دهه 60 را راه اندازی کردیم تا بتوانیم اقدامات انجام شده توسط گروهک‌های تروریستی در آن دهه را به گوش همگان برسانیم و این اقدام یاری سازمان ها را می‌طلبد.

در این نشست از طومار امضای 12 هزار نفر از اقشار مختلف مردم ایران به جهت درخواست محاکمه جلادان دهه 60 و اعلام رسمی مطالبه پیگیری استرداد و محاکمه عاملان جنایت‌ها در دهه60 از مسئولین نهادهای بین‌المللی رونمایی شد.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم