تاریخ : 1397,یکشنبه 21 بهمن14:16
کد خبر : 63739 - سرویس خبری : اخبار

فیلم/رونمایی از کتاب خاطرات رهبر انقلاب به‌زبان عربی در بیروت



کتاب «إنّ مع الصبر نصرا» خاطرات رهبر انقلاب به‌عربی در نمایشگاه چهل‌سالگی انقلاب بیروت رونمایی و توزیع شد.

کتاب«إنّ مع الصبر نصرا» خاطرات  رهبر انقلاب به‌زبان عربی  شب گذشته چهارشنبه 17 بهمن 97 در حاشیه مراسم ویژه‌برنامه حزب‌الله لبنان برای چهل‌سالگی انقلاب ایران در بیروت رونمایی و توزیع شد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به‌مناسبت چهل‌سالگی انقلاب با اشاره به این کتاب گفت: «این کتاب به‌روایت امام خامنه‌ای و به‌صورت مستقیم و به‌زبان عربی است و عربی آن زیباتر و شیواتر و درست‌تر از بسیاری از کسانی است که خود را به‌عنوان رهبران جهان عرب می‌دانند».

وی افزود: «حضرت آیت الله خامنه‌ای به‌زبان عربی خاطراتش را از تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی روایت کرده است. این خاطرات از تولد ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی و رئیس جمهور شدن به‌بیان عربی زیبا گفته شده است.

من شخصاً با رهبر انقلاب دیدار کرده‌ام و با هم عربی صحبت کرده‌ایم و من عربی صحبت کردن ایشان را شنیده‌ام، همچنین تدریس ایشان به‌زبان عربی را شنیده‌ام ولی با این بلاغت و طراوت و زیبایی که در زبان عربی این کتاب را خوانده‌ام و در مقدمه آن که به‌زبان عربی نوشته‌اند شگفت‌زده شدم. مشخص است که کتابت به‌فارسی است, ولی زبان عربی است.

امیدوارم ان‌شاء‌الله این کتاب مورد توجه قرار بگیرد و آن را بخوانید زیرا رهبر انقلاب دوست دارد جوانان و ملت‌های عرب را مستقیم و به‌زبان خودشان خطاب قرار بدهد. کتاب همان‌طور که در ابتدا گفتم, تجربیات و خاطرات شخصی حضرت آیت الله خامنه‌ای از گذشت‌های بزرگ, مظلومیت‌ها, دردها و رنجهایی است که رهبر انقلاب و بسیاری از یاران امام خمینی(ره) در انقلاب کشیده‌اند».


منبع : تسنیم